شناسهٔ خبر: 57470674 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

ستاره‌ای بزرگ در راه است: خاکپو الماس فوتبال هلند

کودی خاکپو، امشب هم در مقابل آمریکا با پیراهن تیم ملی هلند نمایشی درخشان داشت تا بار دیگر خبر از تولد یک ستاره بزرگ در فوتبال این کشور را مخابره کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، کودی خاکپو، ستاره 23ساله آیندهوون، از جام جهانی قطر به عنوان فرصتی برای نمایش توانایی‌های خود به دنیای فوتبال استفاده کرده است.

خاکپو البته برای فوتبالدوستان ناآشنا نیست. امسال تابستان اخبار زیادی درباره احتمال انتقال او به یکی از باشگاه‌های بزرگ اروپا، به خصوص منچستریونایتد، مطرح بود ولی در نهایت این اتفاق رخ نداد تا کودی به درخشش با پیراهن آیندهوون در لیگ هلند و لیگ اروپا ادامه دهد.

لوئیس فن‌خال از جمله کسانی است که آینده این جوان هلندی را بسیار روشن می‌بیند. فن‌خال در هر چهار بازی هلند در جام جهانی قطر از خاکپو استفاده کرده است. کودی هم پاسخ اعتماد مربی‌اش را به خوبی داده و تا اینجا سه گل برای نارنجی‌‌پوشان به ثمر رسانده و از این گذشته نقش مهمی در فاز تهاجمی تیمش داشته است.

کودی خاکپو تا این لحظه در اردیویسی در صدر جدول گلزنان قرار دارد و بیشترین تعداد پاس گل در لیگ هلند هم توسط او داده شده است. این وینگر آیندهوون تا اینجا در لیگ کشورش 9 گل به ثمر رسانده و 12 پاس گل داده است.

برای مقایسه کافی است به آمار ارلینگ هالند در منچسترسیتی نگاه کنیم؛ ستاره‌ای که از او به عنوان بزرگترین استعداد نوظهور در فوتبال اروپا یاد می‌شود. هالند برای سیتی تا اینجا 18 گل به ثمر رسانده و 3 پاس گل داده است. به این ترتیب مجموع گلهای و پاس گل‌های خاکپو و هالند تا پیش از شروع جام جهانی برابر بوده است.

خاکپو اما بر خلاف ارلینگ هالند نروژی از این شانس برخوردار است که خودش را در جام جهانی قطر هم به نمایش بگذارد. او تا اینجا یکی از ستاره‌های درخشان جام بوده و با سه گلی که به ثمر رسانده موثرترین بازیکن نارنجی‌پوشان بوده است. 

نظر شما