شناسهٔ خبر: 57470568 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نماینده | لینک خبر

تروریست‌ها با سلاح جنگی به مردم و حافظان امنیت شلیک می‌کنند تا نظام را متهم به کشته‌سازی کنند

ایرنا

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وجود شهدای امنیت در اغتشاشات اخیر نشان داد که حافظان امنیت کشور بدون سلاح برای دفاع از شهروندان وارد میدان شدند اما تروریست‌ها با سلاح جنگی به مردم و نیروهای نظامی و انتظامی شلیک کردند تا حکومت را به کشته‌سازی متهم کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «نماینده»، عباس گلرو درباره نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در خصوص ایران گفت: هدف از تشکیل نهادهای بین المللی، بررسی مسائل کشورها به‌دور از جانبداری سیاسی در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی است، اما قطعنامه‌هایی که اخیراً در شورای حقوق بشر و شورای حکام سازمان ملل علیه ایران مطرح شد، کاملاً سیاسی بود که طبق برنامه‌ریزی‌های آمریکا و غرب با همراهی برخی متحدانشان علیه جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: مواضع کشورهایی که علیه ایران قطعنامه تصویب کردند مشخص است؛ البته پاسخ جمهوری اسلامی هم به خروجی شورای حقوق بشر تحت عنوان کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی حوادث اخیر منفی است و این رویکرد را خصمانه و دور از واقعیت می‌دانیم و هیچ همکاری با این کمیته نخواهیم داشت، چرا که اغتشاشات اخیر به‌دلیل ورود جریان‌های تروریستی برای کشته‌سازی و اتهام زدن به ایران بوده که توسط خود کشورهای غربی، آمریکا و رژیم صهیونیستی طراحی شده بود.

نماینده مردم سمنان در مجلس یادآور شد: در این قطعنامه به برخورد خشن با مردم و کشتار معترضان به ویژه کودکان و زنان اشاره شده در حالی که این کشته‌سازی‌ها توسط گروه‌های تروریستی با پشتیبانی غرب صورت گرفته است؛ یعنی اگر کمیته حقیقت‌یاب واقعاً مستقل بوده و به‌دنبال حقیقت است، باید حادثه تروریستی در شاهچراغ و ایذه را بررسی و ارزیابی کند که عمده قربانیان، زنان و کودکان بودند و همه سرنخ‌های این حوادث تروریستی به همان کشورهایی که خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بودند،‌ برمی‌گردد.

تروریست‌ها با شلیک گلوله جنگی به مردم و نیروهای نظامی حکومت را متهم کردند

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وجود شهدای امنیت در اغتشاشات اخیر نشان داد که نیروی امنیتی کشور بدون سلاح برای دفاع از شهروندان وارد میدان شد اما تروریست‌ها با سلاح جنگی هم به سمت مردم و هم به نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان شلیک کردند تا حکومت را به کشته‌سازی متهم کنند.

گلرو درباره اینکه آیا صدور چنین قطعنامه‌هایی برای فشار به جمهوری اسلامی و گرفتن امتیاز در مذاکرات احتمالی آینده است، گفت: نیت آنها را نمی‌توانم تحلیل کنم اما اگر چنین نیتی هم باشد، راه به جایی نخواهد برد، چرا که موضع ایران در بحث هسته‌ای کاملاً مشخص است و اگر غرب بخواهد در این بخش فشار وارد کند، نتیجه عکس خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اگر طرف مقابل خواستار به نتیجه رسیدن موضوع هسته‌ای ایران است، باید حسن نیت خود را نشان دهد؛ البته جمهوری اسلامی ایران اصراری به حل آن ندارد و بی‌توجهی اروپا و آمریکا به موضوع هسته‌ای ایران به ضرر خودشان تمام خواهد شد.

چرا برای کشتار زنان و کودکان در سوریه و عراق کمیته حقیقت‌یاب تشکیل نشد؟

نماینده مردم سمنان در مجلس با بیان اینکه کشورهای خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در ایران خود عامل جنایت در سایر کشورها هستند، تصریح کرد: اگر قرار است بخش حقوق بشر سازمان ملل درباره مسائل ایران کمیته حقیقت‌یاب تشکیل دهد، چرا درباره جنایت‌های آمریکا، انگلیس، آلمان و سایر کشورهای حامی چنین قطعنامه‌هایی که در سوریه، یمن، جنگ ایران و عراق و دیگر کشورها مرتکب جنایت شدند، چنین کمیته‌ای تشکیل ندادند؟ چرا درباره کشتار ۵۰۰ هزار نفر از زنان و کودکان در سوریه و عراق که توسط داعش به‌عنوان عُمّال اروپا، آمریکا و رژیم صهیونیستی مردم را به خاک و خون کشیدند، کمیته حقیقت‌یاب تشکیل ندادند؟

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی صدور چنین قطعنامه‌هایی را دلیلی بر سرپوش گذاشتن غرب به جنایت‌های خود دانست و عنوان کرد: این رویکرد غرب در عراق نیز سابقه داشته که برای سرپوش گذاشتن به جنایت‌های داعش علیه عراق قطعنامه صادر می‌کردند تا اسناد و مدارکی که نشان‌دهنده حمایت آمریکا و اروپا از داعش است، امحا شود؛ این روش را حتی در فلسطین، لیبی، افغانستان و سایر کشورها ادامه دادند.

هرگونه زیاده‌خواهی آمریکا در صنعت هسته‌ای ایران سبب پیشرفت ما خواهد شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به قطعنامه شورای حکام سازمان ملل علیه ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی در صنعت هسته‌ای روند رو به عقب ندارد؛ البته ممکن است برای رسیدن به توافق بخشی از توانمندی‌های خود را کاهش دهیم اما هرگونه خیره‌سری و زیاده‌خواهی طرف مقابل سبب حرکت رو به جلوی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

گلرو با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با اعزام هیأت پارلمانی به آمریکا و ژنو حسن نیت خود را نشان داد، خاطرنشان کرد: هدف از این اعزام دفاع از مواضع سیاسی ایران بود تا در چارچوب منطق بین المللی ایران مواضع خود را اعلام کند.

نظر شما