شناسهٔ خبر: 57470498 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

فوت و فن قد کشیدن برنج

یکی از غذاهای اصلی ما ایرانی‌ها برنج است که در مهمانی‌ها بسیار استفاده می‌شود می‌توانید با این فوت و فن برنجی سفیدتر و قد بلندتر آماده کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله فوت و فن برای سفید شدن و قد کشیدن برنج در ادامه با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین یکی از غذاهای اصلی ما ایرانی‌ها برنج است که در مهمانی‌ها بسیار استفاده می‌شود می‌توانید با این فوت و فن برنجی سفیدتر و قد بلندتر آماده کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله فوت و فن قد کشیدن برنج در ادامه با ما همراه باشید.



به نقل از داجان؛ برای سفید شدن برنج آب را در قابلمه ریخته و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا به جوش بیاید سپس برنج را اضافه می‌نماییم در حین نرم شدن برنج، چند قاشق آبلیمو یا ماست اضافه می‌کنیم این کار باعث می‌شود برنج سفیدتر شود سپس آبکش کرده و برنج را دم می‌گذاریم.

قد کشیدن برنج

برای این که برنج بهتر ری کند و قد بکشد قبل از زمانی که برنج را می‌خواهیم آبکش کنیم چند تکه یخ می‌افزاییم که باعث می‌شود شوک به برنج وارد شود و برنج ری بیشتری کند البته خیساندن برنج قبل از پخت نیز به قد کشیدن و ری آن کمک می‌کند.

خوش عطر شدن برنج

بعد از این که برنج را آبکش کردید زمانی که می‌خواهیم دم بگذاریم یک قاشق گلاب روی برنج بریزید این کار باعث می‌شود که پلو شما خوش عطر و بو شود و بوی خوب آن را هنکام کشیدن و سرو احساس خواهید کرد.

رفع بوی سوختگی برنج

اگر برنج ته گرفت و بوی سوختگی می‌داد از یک تکه نان استفاده کنید یا یک سیب زمینی را پوست بگیرید حلقه کنید و روی برنج بگذارید تا بوی سختگی آن را به خود بگیرد.

نظر شما