شناسهٔ خبر: 57470488 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرپرست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

مسمومیت استنشاقی ۱۸ دانش آموز دختر در قم / علت اصلی حادثه همچنان نامشخص است

سرپرست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: علت مسمومیت هفته گذشته ۱۸ نفر از دانش آموزان قمی همچنان مشخص نیست.

صاحب‌خبر -

مجید محبی، سرپرست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم  در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت ۱۸ نفر از دانش آموزان هنرستان دخترانه نور قم اظهار کرد: از روز چهارشنبه هفته قبل که مسمومیت استنشاقی برای دانش آموزان هنرستان دخترانه نور در قم رخ داد، اقدامات درمانی لازم انجام پذیرفت و اکثر دانش آموزان با حال عمومی خوب مرخص شدند.

او افزود: بررسی‌های اولیه ای با حضور متخصصین سم شناسی، نرولوژیست، داخلی و بیهوشی انجام پذیرفت و کارشناسانی از سازمان پدافند غیر عامل نیز بررسی‌های لازم را انجام دادند و نمونه برداری از محل حادثه صورت گرفت.

سرپرست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: پس از بررسی‌های اولیه صورت گرفته، نمونه‌هایی برای انجام آزمایش‌های تخصصی جهت شناسایی علت اصلی این مسمومیت گرفته و ارسال شده که هنوز جواب آزمایش‌های تخصصی اعلام نشده و به محض دریافت جواب‌ها، علت این مسمومیت اعلام خواهد شد.

محبی با بیان اینکه انجام آزمایش‌های اختصاصی اندکی زمان بر است، افزود: متأسفانه به همین دلیل بازار شایعه‌ها داغ شده که تمامی شایعات مطرح شده رد می‌شود و استعمال ماده خاصی توسط دانش آموزان مطرح نیست و مسمومیت با گاز استنشاقی بوده است.

نظر شما