شناسهٔ خبر: 57470075 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارسال ۲۴ هزار تن تخم مرغ به خارج از خراسان جنوبی

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: از ابتدای امسال تا کنون حدود ۲۴ هزار تن تخم مرغ با اخذ گواهی حمل دامپزشکی به سایر شهرستان‌ها و همچنین خارج استان حمل شده است.

صاحب‌خبر -

علیزاده گفت: شهرستان بیرجند داری ۲۴ واحد مرغ تخمگذار تجاری با ظرفیت بیش از یک میلیون و پانصد هزار قطعه بوده که در حال حاضر نیز اکثر واحد‌های مرغ تخمگذار شهرستان فعال هستند.

او با بیان اینکه مازاد تولید تخم مرغ شهرستان در طول سال به سایر شهرستان‌های استان و سایر استان‌ها ارسال می‌شود، افزود: پس از رخداد بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در پایان سال ۱۳۹۹ در شهرستان بیرجند تمام واحد‌های مرغ تخمگذار پس از انجام ممیزی و رفع نواقص بهداشتی به چرخه تولید برگشته و در حال حاضر تمامی واحد‌های پرورش طیور فعال در شهرستان، تحت نظارت مسئول بهداشتی در حال فعالیت هستند.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند از تمامی مرغداران شهرستان درخواست کرد با توجه به فصل سرما و مهاجرت پرندگان مهاجر و احتمال شیوع بیماری‌های طیور مخصوصا بیماری آنفلوانزای فوق حاد نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و امنیت زیستی و بیوسکیوریتی تحت نظارت دامپزشک فارم خود با جدیت بیشتری اقدام کرده و در صورت بروز هرگونه تلفات غیر متعارف و یا کاهش مصرف دان وآب و یا کاهش تولید در واحد مراتب را در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان و دامپزشک فارم اطلاع رسانی کنند.

نظر شما