شناسهٔ خبر: 57469916 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمام تاریخی خالق آباد بزودی مرمت می‌شود

با همت شهرداری و شورای شهر یزدانشهر؛حمام تاریخی خالق آباد بزودی مرمت می‌شود.

صاحب‌خبر -

 کارشناسان باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با حضور در شهر یزدانشهر باتفاق شهردار و اعضای شورای شهر از حمام تاریخی خالق آباد که سال گذشته به ثبت ملی رسیده است بازدید که طی آن، مقدمات مرمت حمام تاریخی خالق آباد وارد فاز اجرائی شد.

احمد ایزدی شهرداریزدانشهر در گفتگو با رئیس میراث فرهنگی زرند ضمن اعلام آمادگی شهرداری و شورای اسلامی شهر یزدانشهر برای مرمت این اثر تاریخی گفت: ما به ارزش این بنا‌ها بسیار آگاهیم و برای حفظ آثار تاریخی که بنوعی شناسنامه شهر یزدانشهر و نماد فرهنگ و تمدن یزدان آبادی‌ها در طول تاریخ است بسیار مصمم هستیم.

محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند با قدردانی از نگاه مثبت شهردار و شورای شهر یزدانشهر گفت: سالهاست که با شهرداران متعددی ارتباط داشتم و باید بگویم هیچ شهردار و شورایی که همگی برای میراث فرهنگی شهرشان پای کار باشند همچون شهردار و شورای یزدانشهر ندیدم و این فرصتی ویژه برای تمام فعالان بخش آثار تاریخی است که برای حفاظت و جلوگیری از نابودی این نماد‌های هویتی و فرهنگی دغدغه‌های مشترکی با ما دارند.

اسلامی افزود: شهر یزدانشهر بدلیل برخورداری از آثار تاریخی متعدد و نگاه خاص شهرداری و شورای شهر استحقاق تبدیل شدن به اولین شهر تاریخی در شهرستان زرند را دارد و عنوان شهر تاریخ و تمدن زیبنده‌ی یزدانشهر می‌باشد.

اسلامی افزود: به محض تخصیص اعتبار لازم، قلعه‌های فتح آباد و دشتخاک و بازار زرند و قلعه‌ی کهنه شعبجره از توابع بخش یزدان اباد در اولویت قرار دارندهمچنین این حمام تاربخی تااول نقلاب قابل استفاده بودوقدمت آن به دوره قاجاریه می‌رسد.

نظر شما