شناسهٔ خبر: 57469389 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

جام جهانی ۲۰۲۲| هلند ترمز یانکی‌ها را کشید/ لاله‌های نارنجی نخستین مسافر یک چهارم نهایی + ویدئو

تیم ملی هلند با پیروزی قاطع مقابل تیم ملی آمریکا به عنوان نخستین تیم راهی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – در چهاردهمین روز از جام جهانی ۲۰۲۲ و در نخستین دیدار مرحله یک هشتم نهایی تیم ملی هلند از ساعت ۱۸:۳۰ در استادیوم بین‌المللی خلیفه به مصاف تیم ملی آمریکا رفت که در پایان این مصاف پر گل و مهیج، لاله‌‎های نارنجی موفق شدند در شب درخشان مهاجمان خود با نتیجه ۳ بر یک از سد یانکی‌ها بگذرند و به عنوان نخستین تیم راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.

در این بازی آمریکایی‌ها بازی را تهاجمی شروع کردند، اما در دقیقه ۱۰ هلندی‌ها روی یک ضد حمله و کار تیمی موفق شدند گل نخست را توسط ممفیس دیپای به ثمر برسانند. پس از گل باز هم تیم جوان آمریکا سراپا حمله شد، ولی در گلزنی ناکام بودند و در حالی که نیمه نخست با برتری یک گله هلند در حال اتمام بود، اما در در دقیقه ۱+۴۵ لاله‌های نارنجی در حرکتی مشابه گل نخست توانستند توسط دالی بلیند به گل دوم برسند.

با آغاز نیمه دوم و تغییرات گرگ برهالتر یانکی‌ها توپ و میدان را در اختیار داشتند تا اینکه در دقیقه ۷۶ هاجی رایت که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شده بود گل اول آمریکا را با چاشنی خوش‌شانسی وارد دروازه شاگردان فن‌خال کرد. شادی آمریکایی‌ها تنها ۴ دقیقه ادامه داشت و دامفرایز در دقیقه ۸۱ تیر خلاص را به یانکی‌ها زد تا هلند در نهایت با برتری ۳ بر یک مقابل آمریکا به جمع ۸ تیم پایانی جام جهانی راه پیدا کند.

به این ترتیب تیم ملی هلند باید منتظر نتیجه دیدار حساس آرژانتین و استرالیا بماند، چرا که برنده این بازی حریف شاگردان فن‌خال در یک چهارم نهایی خواهد بود.

در دیدار دیگر مرحله یک هشتم نهایی و از ساعت ۲۲:۳۰ تیم ملی آرژانتین در نبردی مهیج رو در روی تیم ملی استرالیا قرار خواهد گرفت.

*هلند ۳ – آمریکا یک

گل‌‌ها: ممفیس دیپای(۱۰)، داللی بلیند(۱+۴۵) و دامفرایز(۸۱) برای هلند/ هاجی رایت(۷۶) برای آمریکا

کارت زرد: تئون کوپمینرس(۶۰) و فرانکی دی یونگ(۸۷) از هلند

داور: ویلتون سامپایو (برزیل)/ کمک‌ها: برونو باشیلیا و برونو پیرس (برزیل)/ داور چهارم: آندرس ماتونته (اروگوئه)/ داور ویدیویی: نیکلاس گالو (کلمبیا)

*ترکیب تیم ملی هلند:

آندریاس نوپرت(دروازه‌بان)، دنی بلیند، ناتان آکه(۳+۹۰ – ماتیاس دی لیخت)، فرانکی دی‌یونگ، ممفیس دپای(۸۳- ژاوی سیمونز)، مارتین درون(۴۶- برخوآین)، دنزل دامفرایز، دیوی کلاسن(۴۶- کوپیمینرز)، کودی گاکپو(۳+۹۰ – ووت وگورست)، ویرجیل فن‌دایک، یورین تیمبر

*ترکیب تیم ملی آمریکا:

مت ترنر(دروازه‌بان)، سرجینیو دست(۷۶- دآندره یدلین)، تیلر آدامز، خسوس فریرا(۴۶- جیووانی رینا)، وستون مک‌کنی (۶۷- حاجی رایت)، یونس موسی، تیم ریم، آنتونی رابینسون(۳+۹۰)، تیموتی وه‌آ(۶۷- برندون وه‌آ)، واکر زیمرمن و کریستین پولیشیچ

*گل اول هلند به آمریکا توسط ممفیس دیپای(۱۰):

*گل دوم هلند به آمریکا توسط دالی بلیند(۱+۴۵):

*گل اول آمریکا به هلند توسط هاجی رایت(۷۶):

*گل سوم هلند به آمریکا توسط دامفرایز(۸۱):

انتهای پیام/

نظر شما