شناسهٔ خبر: 57468623 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

شاگردان فن‌ خال از سد آمریکا گذشتند

نخستین بازی مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی قطر بین تیم‌های هلند و آمریکا برگزار شد. تا این لحظه، بازی با نتیجه سه بر یک به سود هلند ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، تیم‌های هلند و آمریکا در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر امشب  ساعت 18:30در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه برگزار شد.

آندریاس نوپرت (دروازه‌بان)، دنی بلیند، ناتان آکه، فرانکی دی‌یونگ، ممفیس دپای، مارتین د رون، دنزل دامفرایز، دیوی کلاسن، کودی گاکپو، ویرجیل فن‌دایک، یورین تیمبر 11 نفر تیم ملی هلند هستند که در ابتدای این بازی وارد زمین شده‌اند.

مت ترنر (دروازه‌بان)، سرجینیو دست، تیلر آدامز، خسوس فریرا، وستون مک‌کنی، یونس موسی، تیم ریم، آنتونی رابینسون، تیموتی وه‌آ، واکر زیمرمن و کریستین پولیشیچ  ترکیب اصلی تیم ملی آمریکا است که با نظر گرگ برهالتر مقابل آمریکا قرار گرفته اند.

تیم ملی هلند در مرحله گروهی در بازی نخست مقابل سنگال دو بر صفر به پیروزی رسید. در بازی دوم مقابل اکوادور نیز به تساوی یک – یک رضایت داد و نهایتا در بازی پایانی دو بر صفر از سد قطر میزبان گذشت تا با کسب هفت امتیاز و به عنوان صدرنشین گروه A مقابل آمریکا به عنوان تیم دوم گروه B قرار گیرد.

 

در مقابل تیم ملی آمریکا در بازی نخست با نتیجه به تساوی یک – یک مقابل ولز  رسید در بازی دوم به تساوی بدون گل مقابل انگلیس رضایت داد و در بازی پایانی برابر ایران یک بر صفر پیروز شد تا با پنج امتیاز تیم دوم گروه B باشد و امشب مقابل هلند صدرنشین قرار گیرد.

هلند و آمریکا

قضاوت این بازی بر عهده ویلتون سامپایو داور برزیلی است و با سوت او این دیدار آغاز شد.

نیمه اول

آمریکا در 10 دقیقه ابتدایی بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و سعی داشت دروازه حریف خود را باز کند.

ممفیس دیپای مهاجم هلند

بر خلاف جریان بازی، پاسکاری فوق‌العاده هلندی‌ها توپ را در سمت راست به دامفرایز رساند و او با پاس کات‌بک، فرصت را برای دپای مهیا کرد تا این بازیکن به گل نخست تیمش را به ثمر برساند.

در دقیقه 21 پاس بلند ون دایک برای دپای در جناح راست زمین آمریکا و نزدیکی‌های محوطه به او رسید و او را در موقعیت تک به تک قرار داد. دپای  به محض رسیدن توپ به سمت دروازه ترنر شوت زد ولی توپ او از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 43 توپ در پشت محوطه جریمه به تیمومتی وه‌آ رسید و ضربه محکم او را نوپرت برگشت داد.

بلیند مهاجم

در اوقات تلف شده در سمت راست هلند، همکاری کلاسن و دامفرایز با پاس مدافع کنار هلند همراه شد تا این بار بلیند گل دوم هلند را به ثمر برساند.

نیمه دوم

45 دقیقه دوم با سوت داور برزیلی آغاز شد.

آمریکا در دقیقه 49 این فرصت را داشت که اختلاف را به حداقل برساند اما ضربه تیم ریم را گاکپو از روی خط دروازه برگشت داد.

هلند و آمریکا

در دقیقه 50 باز هم حرکت هلندی‌ها از سمت راست با ضربه بلیند همراه شد اما این بار ترنر، دروازه‌بان آمریکا توپ را دفع کرد.

نفوذ پولیشیچ در دقیقه 54 از سمت چپ آمریکا با رساندن توپ به مک‌کنی همراه شد اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه نوپرت به بیرون رفت.

در  دقیقه 61 دپای از پشت محوطه جریمه سوت زیبایی روانه دروازه آمریکا کرد اما مت ترنر آن را راهی کرنر کرد.

در دقیقه 72 شوت محکم کوپمینرز از پشت محوطه را ترنر برگشت داد و در ریباند نیز ضربه سر برخوآین را ترنر به زیبایی برگشت داد.

 

ارسال آمریکایی‌ها در دقیقه 76 از سمت راست با ضربه رباح ماجری رایت همراه شد تا توپ به شکلی عجیب و چیپ تبدیل به گل نخست آمریکا شود.

ارسال بلند دالی بلیند در دقیقه 81 در محوطه جریمه به دامفرایز رسید تا او گل سوم هلند را به ثمر برساند.

داور ۶ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد که اتفاق خاصی روی دروازه‌ها رخ نداد تا هلندی نخستین تیم حاضر در یک چهارم نهایی باشند.

نظر شما