شناسهٔ خبر: 57468079 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ هلند ۰ - آمریکا ۰

تیم‌های فوتبال هلند و آمریکا در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی قطر به مصاف هم رفتند.

صاحب‌خبر -

در قطر تئاتر آرزو‌ها به پرده‌های پایانی و سرنوشت‌ساز رسیده. اینکه قهرمان و محبوب شما کدام یک از نقش‌ها را اجرا کند تعیین می‌کند در پایان نمایش، سرخوشی ملودرامی عاشقانه در سر داشته باشید یا اشک و حسرت درامی دردناک گوشه چشم. حالا ۱۶ نقش اصلی مشخص شدند و ۱۶ ملت در ۸ دوئل، در جستجوی هویت و افتخار جدید می‌جنگند. در اولین تقابل پسران سرزمین لاله‌ها با یانکی‌ها سرشاخ می‌شوند. اولین دیدار آن‌ها در جام‌جهانی نخستین تقابل رسمی آن‌ها هم هست. در ۵ تقابل دوستانه هلند دست بالاتر را داشته و آمریکا تنها در آخرین آن‌ها در سال ۲۰۱۵ پیروز بوده و بقیه دیدار‌ها را واگذار کرده است.

هلند تحت فرمان لوئیس فن‌خال در جام‌جهانی با ۷ پیروزی و ۳ تساوی تابحال شکست را تجربه نکرده و لاله آهنی قصد ندارد اجازه دهد به رکوردش خدشه وارد شود. هدف هلند رسیدن به فینال است. سرمربی این را در کنفرانس اعلام کرد، ولی علاوه بر این مشخص کرد آن‌ها هیچ تیم و رقابتی را ساده تصور نمی‌کنند. تیمی که توانسته انگلیس را متوقف کند، قطعا تیم خوبی است و ما باید برای شکست‌شان بهترین بازی را انجام دهیم.

نارنجی پوشان بر اساس پیش‌بینی‌ها آمریکا را به خانه می‌فرستند تا برای جام بعدی در خانه آماده شوند، اما ایالات متحده هم برای خداحافظی زودهنگام نیامده به قطر سفر نکرده و عملکرد آن‌ها هم همین را می‌گوید. کریستین پولیشیچ برای این بازی حساس آماده است. او بعد از مصدومیت در دیدار با تیم کشورمان حالا دوباره به شرایط آمادگی رسیده و این زنگ خطری جدی برای مدافعان هلندی است.

دیدار‌های جام‌جهانی از امروز تساوی نخواهد داشت و در پایان دوئل یک ملت سرخوش از ابری به ابر دیگر می‌پرد و کشوری ساکت و مغموم روی زمین دراز می‌کشد به یاد لحظات ایکاش و شاید، اشک می‌ریزد.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - یک هشتم نهایی

  • ورزشگاه:بین المللی خلیفه (دوحه) - ساعت ۱۸:۳۰
  • داور: ویلتون سامپایو (برزیل)
  • کمک‌ها: برونو باشیلیا و برونو پیرس (برزیل)
  • داور چهارم: آندرس ماتونته (اروگوئه)
  • داور ویدیویی: نیکلاس گالو (کلمبیا)

ترکیب تیم ملی هلند:

آندریاس نوپرت، ویرجیل فن‌دایک، یورین تیمبر، ناتان آکه، دالی بلیند، فرانکی دی‌یانگ، مارتین دی‌رون، دنزل دومفرایز، داوی کلاسن، ممفیس دپای و کودی گاکپو 
سرمربی: لوئیس فن‌خال

ترکیب تیم ملی آمریکا:

مت ترنر، تیم ریم، سرجینیو دست، آنتونی رابینسون، واکر زیمرمن، تیلر آدامز، یونس موسی، تیموتی وه‌آ، وستون مک‌کنی، کریستین پولیشیچ و خسوس فریه‌را
سرمربی: گرگ برهالتر

این خبر در حال بروزرسانی است . . . 

برچسب‌ها:

نظر شما