شناسهٔ خبر: 57466200 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

ژابی‌آلونسو:

من مقصر حذف آلمان از جام‌جهانی نیستم!

ژابی آلونسو، سرمربی اسپانیایی بایرلورکوزن معتقد است که آلمانی ها نباید دیگران را مقصر حذف خود از جام جهانی بدانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، حذف تیم ملی آلمان از جام جهانی قطر در اولین جلسه تمرینی بایرلورکوزن بعد از تعطیلات نیز مورد توجه قرار گرفت. این حذف در حالی رقم خورد که پیروزی اسپانیا مقابل ژاپن می‌توانست حکم صعود آلمان را امضا کند اما شاگردان لوئیس انریکه از حریف آسیایی خود شکست خوردند تا یک ناکامی بزرگ برای مانشافت رقم بخورد.

ژابی آلونسو، سرمربی اسپانیایی لورکوزن در واکنش به حذف آلمان و اینکه بسیاری اسپانیا را مقصر می‌دانند گفت: "همه من را مقصر می‌دانند(به خاطر اسپانیایی بودن) اما واقعاً اینطور نیست. آلمان می‌خواست به مسابقات ادامه دهد اما فوتبال همین است و در نهایت فکر می‌کنم که همه چیز عادلانه است. آلمانی‌ها مسئول وضعیت خود هستند و نباید دیگران را مقصر بدانند. آنها به اندازه کافی بالغ هستند و نه تنها تیم بلکه همه مردم در آلمان این را می دانند. آنها نباید دیگران را سرزنش کنند. در نهایت برای فوتبال آلمان و هانسی فلیک احترام زیادی قائل هستم. فقط می‌توانم بگویم حیف که آلمان حذف شد."

اسپانیا اما همچنان به کار خود در جام جهانی ادامه می‌دهد و ژابی آلونسو درباره شانس تیم ملی کشورش برای قهرمانی گفت: "گفتن اینکه چه کسی مدعی قهرمانی است دشوار است. من هنوز معتقدم که اسپانیا تیم خوبی است و بازیکنان خوبی دارد، اما جام جهانی تازه شروع شده است. اکنون نمی توانید تمرکز خود را از دست بدهید. حالا همه چیز به جزئیات مربوط می شود. اگر اسپانیا را مقابل ژاپن دیده باشید، تا پایان نیمه اول غیر ممکن به نظر می رسید که آنها شکست بخورند. در نهایت آنها دو گل دریافت کردند و همه چیز را از دست دادند. چنین اتفاقی در مرحله حذفی جبران ناپذیر است.‌

این یک چالش بزرگ برای تیم ملی اسپانیا است چرا که آنها از کیفیت لازم برخوردار هستند اما باید آن را در سطح بالایی نشان دهند. من به آنها ایمان دارم و همچنین نحوه کار بازیکنان و مربی را خیلی دوست دارم اما باید توجه داشته باشید که شما ممکن است مقابل تیم‌هایی مانند آرژانتین، فرانسه و برزیل بازی کنید. من به عنوان یک هوادار از دیدن بازی ها لذت می‌برم."

نظر شما