شناسهٔ خبر: 57466081 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

زنانه شدن اعتیاد، «سن اعتیاد» را پایین می‌آورد

خبرگزاری ایسنا

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با اشاره به طرح کسب و کار پایدار خانواده که از سال گذشته در معاونت زنان ریاست جمهوری شروع شده اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این طرح مرتبط با زنان بدسرپرست و آموزش به آنها تحت نظر کارآفرینان است و پایداری آن تا ۴ سال توسط کارفرما تامین می‌شود.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

خزعلی در مراسم امضای تفاهم نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌هایی که از اعتیاد در جامعه رواج پیدا می‌کند متوجه زنان و خانواده‌هاست، گفت: در بازدیدهایی که از زندان‌ها داریم بخش عمده‌ای از زنان به دلیل قاچاق مواد مخدر گرفتار شده‌اند و گاه توسط همسرشان و پدرشان مجبور شدند که در این مسیر حرکت کنند لذا یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی که متوجه زنان است ابزار شدن در مسیر اعتیاد است و دوم؛ از هم پاشیدگی خانواده است. مسئله طلاق یکی از عوامل مهم آن اعتیاد است.

خزعلی افزود: مسئله دیگر مسئولیت هزینه زندگی است که عملا به دوش زنان بار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اگر زنان در خط مقدم (مبارزه اعتیاد) نیستند، اما به عنوان پشتیبان و حمایت‌گر نقش اساسی و محوری دارند، گفت: لذا در بهبود، درمان و ترمیم این آسیب‌ها هم باید آنها را در خط مقدم دید، به همین دلیل معاونت تلاش کرد نقش پررنگ زنان در این مسئله را در قانون ببیند.

خزعلی تصریح کرد: اگر وزارت بهداشت بخشی از درمان را برعهده دارد یا سازمان بهزیستی در بازپروری نقش‌هایی دارد، اما پای ثابت پیشگیری، درمان و ترمیم این آسیب، خانواده و زنان هستند که همپای معتاد هستند و متاسفانه بخشی از اعتیاد در حال زنانه شدن است و در بخش‌ زنان گسترش پیدا می‌کند و سن اعتیاد را پایین می‌آورد و این‌ها زنگ خطرهایی است که هشدار می‌دهد هزینه و برنامه بیشتری را برای خانواده‌ها داشته باشیم.

خزعلی در ادامه به طرح کسب و کار پایدار خانواده که از سال گذشته در معاونت زنان ریاست جمهوری شروع شده اشاره کرد و گفت: بخش عمده ای از این طرح مرتبط با زنان بدسرپرست و آموزش به آنها تحت نظر کارآفرینان است و پایداری آن را تا ۴ سال توسط کارفرما تامین می‌کند.

وی همچنین گفت: در سطوح مختلف پیشگیری نیز معاونت ظرفیت‌هایی دارد که با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و تفاهم نامه‌ای که امضا می‌شود بتوان کار را سرعت دهیم.

نظر شما