شناسهٔ خبر: 57465362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش 3.5 برابری درآمد گمرکات سیستان و بلوچستان

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان از افزایش بی‌سابقه درآمد گمرکات این استان خبر داد و گفت: امسال شاهد افزایش ۳.5 برابری درآمد گمرکات سیستان و بلوچستان بوده‌ایم.

صاحب‌خبر -

محمدعلی خاشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: درآمد گمرکات استان در ۸ ماهه سال جاری با رشد ۳۵۹ درصدی به مبلغ 1500 میلیارد تومان رسیده است که این رقم در تاریخ گمرکات این استان بی سابقه بوده است. 

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان همچنین از افزایش صادرات قطعی گمرکات استان به میزان ۳۱درصد در ارزش و ۷۸درصد در وزن در مدت زمان یادشده خبر داد و عمده کشورهای مقصد کالاهای صادراتی را پاکستان، افغانستان، هندوستان، عراق و سایر کشورهای همسایه عنوان که خریدار انواع مصالح ساختمانی میوه و صیفی جات ایرانی بوده اند. 

وی آمار واردات قطعی را نیز افزایشی عنوان کرد و گفت: این مورد نیز به گونه‌ای است که شاهد رشد ۴۰ درصدی ارزش کالاهای وارده به کشور که اغلب شامل گندم برنج و سایر کالاهای اساسی و نهادهای دامی، هستیم، که اغلب از کشورهای روسیه، پاکستان، فرانسه، آلمان و هندوستان به خاک ایران وارد شده‌اند.

خاشی در ادامه به رشد ۷۰۴ درصدی (۷ برابری) ورود مسافر به کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره و تصریح‌کرد: همچنین در همین مدت شاهد رشد ۵ برابری در مسافرین خروجی از مرزهای کشور بوده ایم که اغلب این مسافرین از سالن های مسافری گمرک در مرزهای میلک میرجاوه و ریمدان و همچنین فرودگاه زاهدان و فرودگاه چابهار تردد کرده‌اند. 

پایان پیام/3139

نظر شما