شناسهٔ خبر: 57465094 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

افزایش صادرات نفت روسیه به بالاترین رقم طی ۸ ماه گذشته

افزایش صادرات نفت روسیه تا ۱۰.۹ میلیون بشکه در روز در ماه نوامبر تلاش سایر اعضای اوپک پلاس برای کاهش عرضه نفت را خنثی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز به نقل از تسنیم، تلاش‌های اوپک برای کاهش تولید نفت توسط متحدان این گروه خنثی می‌شود. سازمان کشورهای صادرکننده نفت 1 میلیون بشکه در روز از تولید خود را کم کرده و تا حد زیادی به توافق اوپک پلاس پای‌بند بوده‌است.

 عربستان پس‌از اعلام تصمیم این گروه برای کاهش تولید مورد انتقاد شدید آمریکا قرار گرفت، اما اعلام کرد این اقدام برای متعادل کردن بازارهای نفت در برابر سقوط تقاضا در چین لازم است.

 اما صادرات نفت 23 کشور عضو ائتلاف اوپک پلاس تنها 361 هزار بشکه در روز کاهش یافته است، چون کاهش صادرات اکثر اعضا با افزایش صادرات روسیه خنثی می‌شود.درحالی‌که صادرات و تولید دقیقاً با هم هماهنگ نیستند، اما میزان صادرات یک کشور می‌تواند نشان‌دهنده تولید نفت آن‌هم باشد.

 اطلاعات وزارت انرژی روسیه نشان می‌دهد تولید نفت این کشور در ماه نوامبر به 10.9 میلیون بشکه در روز رسیده است، یعنی بالاترین رقم طی 8 ماه گذشته. این افزایش تولید در آستانه اجرایی شدن تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا در هفته آینده صورت‌گرفته است. دراین‌بین، کشورهای عضو گروه 7 هم در حال تصویب یک سقف قیمت برای نفت خام روسیه هستند.

 اجلاس آینده ائتلاف اوپک پلاس در روز یکشنبه برگزار خواهد شد تا درمورد سیاست تولید برای سال آینده میلادی تصمیم‌گیری شود. درحالی‌که افزایش تولید و صادرات روسیه با تلاش این گروه جهت کاهش عرضه نفت مغایرت دارد، اما آغاز تحریم‌های نفتی این کشور به‌معنای محدود شدن جریان نفت مسکو خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما