شناسهٔ خبر: 57463533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد:

هر چه در تئاتر کشور داریم، از شهرستان‌ها برخواسته است

فاطمه عاطفی

مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: علاقه‌مندیم که از تئاتر شهرستان‌ها حمایت کنیم زیرا هر چه در تئاتر کشور داریم از شهرستان‌ها برخواسته است.

صاحب‌خبر -

کاظم نظری در اختتامیه سی‌ و دومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی که امروز، ۱۲ آذر ماه، در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: پیشکسوتان عرصه نمایش گنج هستند و من از تمام گروه‌هایی که چراغ تئاتر را روشن نگاه داشتند، تشکر می‌کنم. قطع به یقین مرکز اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حامی شهرستان‌هاست.

علیرضا سوزنچی، پیشکسوت حوزه تئاتر خراسان رضوی و نماینده داوران پیشکسوت سی‌ و دومین دوره جشنواره تئاتر استان نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: هنوز سن و سالی نداشتیم که وارد تئاتر شدیم. محمدعلی لطفی‌ مقدم، استاد بزرگ تئاتر خراسان، به ما آموخت و گفت اگر می‌خواهید این راه را ادامه دهید، احترام بزرگتر را حفظ کنید و ما هم تلاش کردیم این کار را انجام دهیم.

وی افزود: قرار شد جایزه فانوس به یکی از نمایش‌ها اهدا شود. باید بگویم که تمام نمایشنامه‌ها عالی بود اما ناچار بودیم که فقط یک نمایش را انتخاب کنیم. بر این اساس از مسئولان درخواست می‌کنم که در دوره‌های بعد جوایز بیشتری برای این بخش اختصاص دهند چراکه گروه‌های تئاتر ماه‌ها زمان می‌گذارند تا نمایش روی صحنه بیاید. ما نام جایزه ویژه پیشکسوتان را نیز فانوس گذاشتیم تا فانوس و چراغ راه اهالی نمایش باشد.

تسلط به دانش روز، راهی برای پیشرفت

رضا حسینی، داور سی و دومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی نیز در ادامه بیان کرد: تلاش داوران نگاه صادقانه و عادلانه به آثار جشنواره بوده است. ما نیز از نمایش‌های شما مطالب زیادی آموختیم. جهان مدرن بر اساس رقابت است و در همه عرصه‌ها کسی که قوی‌تر باشد، برنده است و چاره‌ای جز انتخاب برگزیدگان نیست.

وی افزود: تفاوتی در عرصه هنر و دیگر عرصه‌ها وجور دارد و آن تفاوت این است که در دیگر عرصه‌ها افراد برتر تقدیر و تحسین می‌شوند اما در تئاتر افراد برتر نقد می‌شوند. باید همه کسانی که وارد این عرصه می‌شوند، بدانند برای موفقیت و پیشرفت باید به دانش روز مسلط باشند و در این مسیر راهی جز مطالعه و پژوهش وجود ندارد.

انتهای پیام

نظر شما