شناسهٔ خبر: 57461432 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

برگزاری جلسه کارگروه نقشه مهندسی فرهنگی کشور برش لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، با بیان اینکه نقشه مهندسی فرهنگی کشور، برش استان لرستان، پشتوانه فکری و عملیاتی لازم را برای حرکت در مسیر اعتلای فرهنگ استان را فراهم می‌کند بر ضرورت اولویت دادن به رویکرد فرهنگی در کلیه حوزه‌های خدماتی و عمرانی در استان تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین لرستان، جلسه کارگروه نقشه مهندسی فرهنگی کشور، برش استان لرستان، با حضور اعضای کارگروه در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد.

منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، با بیان اینکه نقشه مهندسی فرهنگی کشور، برش استان لرستان، پشتوانه فکری و عملیاتی لازم را برای حرکت در مسیر اعتلای فرهنگ استان را فراهم می‌کند بر ضرورت اولویت دادن به رویکرد فرهنگی در کلیه حوزه‌های خدماتی و عمرانی در استان تأکید کرد.

در این جلسه فاز عملیات اجرایی طرح‌های نقشه مهندسی فرهنگی استان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد شناسنامه‌ی این طرح‌ها از سوی اعضای کارگروه در مدت زمان تعیین شده تهیه و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.

گفتنی است کارگروه نقشه مهندسی فرهنگی کشور، برش استان لرستان متشکل از: دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی استان، حوزه علمیه استان، دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان، است.

برش استانیِ نقشه، امتداد نقشه مهندسی فرهنگی کشور و اسناد مصوب آن در استان است که در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سند چشم‌انداز، اسناد و سیاست‌های فرادستی و برنامه آمایش استان قرار دارد و تمام یا بخشی از برنامه عملیاتی بخش فرهنگ برنامه‌های توسعه است.

در این سند، کمیته‌های 5‌گانه اقتصاد فرهنگ، امور دینی، فرهنگ، هنر و رسانه، اجتماعی، زنان و خانواده و کمیته تعلیم و تربیت مسائل اولویت‌دار فرهنگی را با کمک مدیران، استادان دانشگاه، نخبگان، سازمان‌های مردم‌نهاد شناسایی و احصاء کرده‌اند.

46

نظر شما