شناسهٔ خبر: 57461418 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

برای اولین‌بار در ۳۰ سال گذشته هیچ تیمی ۹ امتیازی نشد!

مرحله‌ گروهی جام‌ جهانی ۲۰۲۲ قطر به پایان رسید و پس از ۳۰سال، هیچ تیمی امتیازات کامل را کسب نکرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های جام‌جهانی ⁧۲۰۲۲⁩ قطر پس از گذشت حدوداً سه هفته در مرحله‌گروهی به پایان رسید و بعد از اتمام بازی‌های گروهی (A، B، C، D، E، F، G، H)، تکلیف ۱۶ تیم راه‌یافته به مرحله یک‌هشتم نهایی و ۱۶ تیم حذف‌شده از جام‌جهانی رسماً مشخص شد.

پس از به پایان رسیدن مرحله‌گروهی، هیچ‌یک از تیم‌ها خصوصاً بزرگان و مدعیان قهرمانی در کسب کامل امتیازات موفق نبودند و تیمی ۹ امتیازی نشد؛ اتفاقی که آخرین‌بار در جام‌جهانی ۱۹۹۸ فرانسه رقم خورده بود و بعد از قریب به ۳۰ سال دوباره تکرار شد.

در گروه اول تیم‌ملی هلند و در گروه دوم انگلیس با ۷ امتیاز، در گروه سوم آرژانتین، در گروه چهارم فرانسه، در گروه پنجم ژاپن، در گروه ششم مراکش، در گروه هفتم برزیل و در گروه هشتم پرتغال با ۶ امتیاز، به‌عنوان تیم‌های نخست به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کردند.

در جام‌جهانی ۱۹۹۸ تیم‌ملی فرانسه و آرژانتین امتیازات کامل را در مرحله‌گروهی کسب کرده بودند؛ در جام‌جهانی ۲۰۰۲ اسپانیا و برزیل با ۹ امتیاز به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله‌حذفی شدند؛ در جام‌جهانی ۲۰۰۶ تیم‌های آلمان، پرتغال، برزیل و اسپانیا ۹ امتیازی شدند و در جام‌جهانی ۲۰۱۰ نیز تیم‌های هلند و آرژانتین، با سه پیروزی مرحله‌گروهی را پشت‌سر گذاشتند.

در جام‌جهانی ۲۰۱۴ تیم‌های هلند، کلمبیا، آرژانتین و بلژیک به این مهم دست پیدا کردند و در جام‌جهانی ۲۰۱۸ هم تیم‌های اروگوئه، کرواسی و بلژیک با ۹ امتیاز به مرحله یک‌هشتم نهایی راه پیدا کردند.

نظر شما