شناسهٔ خبر: 57460829 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تهدید سفارتخانه‌های اوکراین با «چشم خون آلود حیوانات»

باشگاه خبرنگاران

اوکراین می‌گوید در برخی سفارتخانه‌های خود، بسته‌هایی «خونین» حاوی چشم حیوانات دریافت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، پس از انفجار در سفارت اوکراین در اسپانیا، کی‌یف این بار می‌گوید تعدادی از سفارت‌های اروپایی این کشور بسته‌های «خونین» حاوی چشم حیوانات دریافت کرده‌اند.

به گزارش گاردین، این بسته‌ها که با مایعی با رنگ و بوی متمایز آغشته شده‌اند، به سفارتخانه‌های اسپانیا، مجارستان، هلند، لهستان، کرواسی و ایتالیا، کنسولگری‌های عمومی در شهر ناپل ایتالیا و کراکوف لهستان، و همچنین کنسولگری شهر برنو در جمهوری چک ارسال شده‌اند.

اولگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در بیانیه‌ای در فیسبوک گفت: «ما در حال بررسی معنای این پیام هستیم». مقامات اوکراینی همچنین می‌گویند ورودی اقامتگاه سفیر اوکراین در واتیکان تخریب شده و تهدید دروغینی مبنی بر بمب گذاری در سفارت این کشور در قزاقستان دریافت شده است.

روز سه‌شنبه نیز، یک کارمند سفارت اوکراین در پایتخت اسپانیا، پس از بازکردن بسته پستی «مشکوک» که برای سفیر اوکراین فرستاده شده بود، زخمی شد. این کارمند که پس از باز کردن بسته صدای خاصی از داخل آن شنیده بود، به سرعت آن را پرت کرد، اما انفجار آن در نهایت سبب شد دستانش آسیب ببیند.

پلیس اسپانیا بعداً گفت بسته مشابهی برای یک شرکت تسلیحاتی اسپانیایی نیز ارسال شده است. در پی این رخدادها، اوکراین تدابیر امنیتی را در سفارت خانه هایش در سراسر جهان تشدید کرده است.

نظر شما