شناسهٔ خبر: 57460693 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون قرارگاه جهاد سازندگی سپاه عنوان کرد؛

هر چادر عشایر یک کارگاه اقتصاد مقاومتی

اصلاندوز- معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه گفت: هر چادر عشایر به مثابه یک کارگاه اقتصاد مقاومتی است که در مقابل تحریم‌های ظالمانه دشمنان ایستادگی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید ضیاالدین حزنی ظهر شنبه در همایش تجلیل از شبانان و گله‌داران عشایر اصلاندوز و گرامیداشت مقاومت ۱۸۵ شهید عشایر استان اردبیل اظهار کرد: ما این همایش را در اغلب استان‌های کشور برگزار کردیم و در آن ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از شبانان و گله‌داران عشایر تجلیل شدند.

وی هدف از برگزاری این مراسم‌ها در سراسر کشور را ترسیم مشکلات عشایر مقابل چشم مسئولان اعلام کرد و گفت: عشایر سربازان واقعی اقتصاد مقاومتی هستند و ضروری است تا مشکلات آنها احصا و در راستای حل آن تلاش شود.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه با بیان اینکه عشایر کشور بدون هرگونه دستورالعمل و ابلاغیه وظیفه تولید، پاسداری از مرزها و امنیت کشور را با جان و دل انجام می‌دهند، تصریح کرد: عشایر ما امروز با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند که ضروری است منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، دامپزشکی و برخی از بانک‌های عامل در راستای حل مشکلات بیشتر تلاش کنند.

حزنی با بیان اینکه عشایر قشر ارزشمند کشور هستند، افزود: اینها انسان‌های بزرگی هستند که کارهای بزرگی را در کشور انجام دادند و هر چند با سن کوچک به کار شبانی و گله‌داری مشغولند اما سنگر اقتصاد کشور را خالی نگذاشته‌اند.

وی به تشکیل شورای عشایر در تمامی استان‌ها و شهرها تاکید کرد و ادامه داد: برای ایجاد امنیت پایدار و نگهداری عشایر در مرزها، ما وظیفه سنگینی داریم که باید در درجه اول با احصا و شناسایی مشکلات عشایر نسبت به رفع دغدغه‌های آنها اقدام کنیم.

حزنی ترویج فرهنگ محرومیت‌زدایی، مردم‌داری و مردم‌یاری را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه به طور مداوم و مستمر با عشایر، روستاییان و گله‌داران جلسات مشترکی را برپا کرده و از عمیق شدن مشکلات جلوگیری می‌کند.

وی از حمایت ویژه دولت سیزدهم از عشایر و مناطق عشایری خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد گوشت قرمز و پنج درصد صنایع دستی در کشور توسط عشایر تولید می‌شود.

حزنی به افتخارآفرینی شهدای عشایر اشاره کرد و افزود: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شهید عشایر در کشور داریم که به وجود تک تک آنها افتخار می‌کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه هر چادر عشایر را یک کارگاه اقتصاد مقاومتی در مقابله با تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی دشمن اعلام کرد و ادامه داد: اگر وظایف خود را در قبال عشایر به درستی انجام دهیم، هیچ‌گاه شرمنده این قشر شریف نخواهیم بود.

نظر شما