شناسهٔ خبر: 57460629 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رکورد عجیب بعد از ۲۴ سال/ هیچ تیمی ۹ امتیازی نشد

ناکامی تیم‌های بزرگ در کسب ۹ امتیاز کامل دور گروهی از اتفاقات منحصر به فرد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود که بعد از ۲۴ سال ثبت شد.

صاحب‌خبر -

دور گروهی مسابقات جام جهانی فوتبال با صعود تیم‌های هلند، سنگال، آمریکا، انگلیس، آرژانتین، لهستان، اسپانیا، ژاپن، فرانسه، استرالیا، کرواسی، مراکس، برزیل، سوئیس، پرتغال و کره‌جنوبی به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها به پایان رسید. در این دور شگفتی‌ها و آمار‌های جذابی ثبت شد که می‌تواند در ادوار جام جهانی منحصر به فرد باشد.

یکی از این آمار‌ها ناکامی تیم‌های بزرگ در کسب ۹ امتیاز کامل دور گروهی بود اتفاقی که از سال ۱۹۹۸ بی‌سابقه بوده است.

در این دوره تیم ملی هلند از گروه اول با هفت امتیاز، انگلیس از گروه دوم با ۷ امتیاز، آرژانتین از گروه سوم با ۶ امتیاز، فرانسه از گروه چهارم با ۶ امتیاز، ژاپن با ۶ امتیاز در گروه پنجم، مراکش با هفت امتیاز در گروه ششم، برزیل با ۶ امتیاز در گروه هفتم و پرتغال با ۶ امتیاز در گروه هشتم به عنوان تیم‌های نخست صعود کردند.

ناکامی تیم‌های بزرگ در کسب ۹ امتیاز در حالی است که در جام جهانی ۱۹۹۸ تیم ملی فرانسه و آرژانتین امتیاز کامل کسب کرده بودند و در جام جهانی ۲۰۰۲ نیز اسپانیا و برزیل به این مهم رسیدند. در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، پرتغال، برزیل و اسپانیا تیم‌های ۹ امتیاز بودند و در سال ۲۰۱۰ هلند و آرژانتین تمام مسابقات دور گروهی را با پیروزی به پایان رساندند.

در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل هلند، کلمبیا، آرژانتین و بلژیک تیم‌های ۹ امتیازی لقب گرفتند و تیم اروگوئه، کرواسی و بلژیک در جام جهانی روسیه امتیازات کامل دور گروهی را کسب کردند.

نظر شما