شناسهٔ خبر: 57460097 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

چه کسی بیشتر از کی‌روش مقصر است؟

فارس

عضو سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال به تحلیل دلایل ناکامی تیم ملی در جام جهانی پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، ابراهیم قاسمپور درمورد حذف تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار داشت: متاسفانه خودمان توقع صعود را درست کردیم که غیرمنطقی هم بود. وقتی انتخاب‌ها در راس کار بد می‌شود و سپس این فرآیند بد به تیم ملی می‌رسد، صعود در جام جهانی توقع بی‌جایی است. افرادی که حرف و حدیث زیادی درموردشان بود، به هر طریقی رئیس فدراسیون شدند و سپس مربی‌ای را انتخاب کردند که سه سال قبل با وی به هر دلیلی قطع همکاری کرده بودند.

وی افزود: این مربی هم درمورد انتخاب نفرات گزینش‌های خیلی بدی داشت و به همین دلیل مشخص بود راه به جایی نمی‌بریم. همین جام جهانی نشان داد فوتبال ما از تیم‌های آسیایی مثل کره، ژلپن، عربستان، استرالیا، قطر و ... عقب افتاده و اگر برخی مواقع نتیجه‌ای هم می‌گیریم بیشتر به دلیل خلاقیت و تعصب بچه‌های خودمان است نه مدیریت قوی یا مربی خارجی.

سخنگوی سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در جام جهانی دیدید ۱۵ تیم با استقاده از مربی وطنی به مرحله حذفی صعود کردند. به جز کره جنوبی تیم‌هایی هم که هزینه کرده و مربی خارجی آوردند، مثل خود ما نتیجه نگرفتند. مدام دنبال تعویض مربی هستیم اما کسی نیست سوال کند آیا نیاز به تعویض مدیر نداریم؟ فوتبال و در کل مملکت ما مدیران کاربلد، شایسته و خوب می‌خواهد اما در این زمینه محدودیت داریم.

بیشتر بخوانید:

مربیان مستعفی جام جهانی از دید رسانه قطری +عکس

قاسمپور درمورد ادامه مسیر تیم ملی، گفت: با امثال من زیاد صحبت شده و هرکسی به درست یا غلط نقطه نظرات خودش را گفته اما هیچ تاثیری نداشته است زیرا تصمیم گیرندگان کار خودشان را می‌کنند یا افرادی را به عنوان خط دهنده کنارشان می‌گذارند که آن‌ها نیز کننده کار نیستند. زیرساخت و برنامه ریزی هم نداریم و در جایی که باید هزینه نمی‌کنیم. در کار پایه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری نداریم و فقط بلد هستیم از زحمات دیگران استفاده کنیم که این کار را هم پایه‌ای و اساسی انجام نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: ما در کمیته فنی مخالف اسکوچیچ بودیم. همانگونه که به دلایل مختلف، مخالف کی‌روش بودیم. به همین دلیل باید مربی ایرانی می‌گذاشتیم‌. هر نتیجه ای هم رقم می‌خورد به تجربه آن‌ها کمک می‌کرد اما متاسفانه به مربی داخلی اعتماد نمی‌شود. به همین دلیل همیشه با مشکل مواجه می‌شویم.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درمورد نقش کارلوس کی‌روش در حذف این تیم، گفت: به دلایل مختلف وقتی در کمیته فنی بودیم، کی‌روش را قبول نداشتیم اما نقش افرادی که او را آوردند در کسب این نتایج بد و صعود نکردن تیم ملی به مراتب پررنگ‌تر است زیرا اگر آن‌ها نبودند، قطعا کی‌روش هم نبود. آن آقایان باید بیایند و جواب بدهند. البته با این حرف‌ها به جایی نمی‌رسیم زیرا افراد پرقدرت و دارای نفوذ که همچنان در راس کار می‌مانند، تصمیم می‌گیرند. تصمیم‌های نا به خردانه خود را ادامه می دهند.

قاسمپور اضافه کرد: آقایان قبل از اعزام تیم به جام جهانی هم دست پیش گرفتند تا پس نیفتند. گفتند با آوردن کی‌روش هم تضمینی برای موفقیت وجود ندارد درحالی که به اعتقاد من و خیلی از فوتبال فهم‌های کشورمان، تیم ایران در این دوره شانس زیادی برای صعود داشت اما این فرصت را به دلیل بی‌خردی دوستانی که در راس کار هستند از دست دادیم.

نظر شما