شناسهٔ خبر: 57459971 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

استناد رئیسی به نقل قولی از یک «حقوقدان آفریقایی» برای اثبات برتری جهانی قانون اساسی ایران

مهر نوشت: رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هیچ بن‌بستی ندارد گفت: قانون اساسی تضمین کننده جمهوریت و اسلامیت، و تبلور و تجسم انقلاب اسلامی است. یک حقوقدان آفریقایی به من گفت که مترقی‌ترین قانون اساسی دنیا برای ایران است چرا که توانستید در قانون اساسی خودتان بین آرمان و دموکراسی جمع کنید.

صاحب‌خبر -

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه قانون اساسی تضمین کننده حقوق اساسی و آزادی‌های مشروع است گفت:‌ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هیچ بن‌بستی ندارد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی که صبح امروز در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد، قانون اساسی را تضمین کننده حقوق اساسی و آزادی‌های مشروع در کشور دانست و گفت: حقوقی که خداوند برای آحاد شهروندان قرار داده و در کنار آن در قانون اساسی تکالیفی نیز برای مسئولان بیان شده است.

وی با تاکید بر اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هیچ بن‌بستی ندارد گفت: قانون اساسی تضمین کننده جمهوریت و اسلامیت، و تبلور و تجسم انقلاب اسلامی است. یک حقوقدان آفریقایی به من گفت که مترقی‌ترین قانون اساسی دنیا برای ایران است چرا که توانستید در قانون اساسی خودتان بین آرمان و دموکراسی جمع کنید.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

نظر شما