شناسهٔ خبر: 57459150 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مناسب‌سازی ۱۱۷ بوستان در پایتخت برای معلولان تا پایان امسال

معاون شهردار تهران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۴ بوستان برای معلولان مناسب‌سازی شده است، گفت: تا پایان سال این تعداد به ۱۱۷ بوستان خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صبح‌ امروز با حضور علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران، حسین نظری؛ معاون خدمات شهری شهرداری تهران،حمیدرضا صارمی؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علی همت محمودنژاد؛ مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران و جمعی از مدیران شهری همزمان با پانزدهمین شنبه امید و افتخار، آئین بهره‌برداری از پروژه‌های مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی تهران برگزار شد.

صارمی؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ضمن عرض تبریک به مناسبت روز معلول اظهار کرد: روز معلول روز نشان دادن "ما می‌توانیم" است.

وی گفت: سال گذشته روز 12 آذر به عنوان روز شروع شهرداری تهران در حوزه مناسب‌سازی شهر برای معلولان نام‌گذاری شده است، گفت: در ستاد مناسب‌سازی شهر تهران افراد دارای معلولیت در جلسات شرکت دارند.

صارمی با اشاره به اهم اقدامات ستاد مناسب‌سازی در شهر تصریح کرد: هوشمندسازی، تقویت ناوگان حمل و نقل، اجرای برنامه‌ای کالبدی از جمله برنامه‌های است که انجام شده است. در هر ناحیه 2 معبر متناسب با منازل معلولان نوسازی شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 54 بوستان برای معلولان مناسب‌سازی شده است و تا پایان سال این تعداد به 117 بوستان خواهد رسید، گفت: در معابر منتهی به منازل افراد دارای معلولیت نیز تا پایان سال حداقل 300 معبر مناسب‌سازی خواهد شد.

صارمی درباره مناسب سازی مترو افزود: ایستگاه رازی، شهدا، شهید بهشتی، دانشگاه امام علی(ع)، امام خمینی(ره)، دانشگاه تربیت مدرس و از همه مهم‌تر ایستگاه شادمان نیازمند مناسب‌سازی هستند.

وی گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی نیز اتوبوس‌های ویژه معلولان تهیه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما