شناسهٔ خبر: 57459046 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مناسب سازی معابر منتهی به منازل معلولان/۵۸ ساختمان پایتخت امسال مناسب سازی شدند

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شهرداری تهران از مناسب سازی ۵۸ ساختمان در تهران برای معلولان در از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا صارمی در آیین بهره برداری از پروژه های مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی شهر تهران در قالب پانزدهمین شنبه امید و افتخار ضمن تبریک ۱۲ اذرماه روز جهانی معلولان گفت: روز معلول روز نشان دادن ما می‌توانیم است.

وی با بیان اینکه سال گذشته روز ۱۲ آذر به عنوان روز شروع اقدامات مناسب سازی شهرداری تهران قلمداد شد، ادامه داد: در ستاد مناسب سازی شهر تهران عزیزان دارای معلولیت در جلسات شرکت دارند.

صارمی با اشاره به اهم اقدامات ستاد مناسب سازی گفت: هوشمندسازی، تقویت ناوگان حمل و نقل و بحث امور فرهنگی و اجرای برنامه‌های کالبدی از جمله برنامه‌های ستاد است.

وی با اشاره به مناسب سازی شهر بیان کرد: به لطف خدا در هر ناحیه ۲ معبر متناسب با منازل معلولان نوسازی شده است. بر اساس شاخص‌های منطقه‌ای تا سال ۱۴۰۰ حدود ۵۴ ساختمان مناسب سازی شده بود اما امسال ۵۸ ساختمان مناسب سازی شده است.

صارمی با بیان اینکه تاکنون ۵۴ بوستان شهر تهران مناسب سازی شده است، افزود: تا پایان سال جاری نیز ۱۱۷ بوستان مناسب سازی خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره در معابر منتهی به منازل افراد دارای معلولیت گفت: تا پایان سال حداقل ۳۰۰ معبر مناسب سازی خواهد شد.

صارمی درباره مناسب سازی مترو نیز گفت: ایستگاه‌های رازی، شهدا، شهید بهشتی، دانشگاه امام علی(ع)، امام خمینی(ره)، دانشگاه تربیت مدرس و از همه مهم‌تر ایستگاه شادمان نیازمند مناسب سازی هستند.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: در بحث هوشمندسازی اقدامات مناسب سازی انجام می‌شود همچنین در حوزه حمل و نقل عمومی نیز اتوبوس‌های ویژه معلولان تهیه شده است.

نظر شما