شناسهٔ خبر: 57458695 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: کرج امروز | لینک خبر

در بازدید اصحاب رسانه از سازمان فاوا مطرح شد:

خدمات رسانی به شهروندان از طریق سامانه "کرج من"/ شهرداری کرج در ارایه خدمات الکترونیکی پیشگام است

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج از ارایه خدمات الکترونیکی به شهروندان خبر داد و گفت: این اقدام از طریق سامانه «کرج من» امکان پذیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، سعید حق شناس در نشست خبری با اصحاب رسانه از مهم‌ترین خدمات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات به راه اندازی سامانه «کرج من» اشاره کرد و افزود: مدیریت شهری کرج در راستای خدمات یکپارچه الکترونیکی به شهروندان، توسعه خدمات غیر حضوری و کاهش سفرهای درون شهری اقدام به تحقق این مهم کرده است.

وی افزود: با استفاده از این سامانه امکان پرداخت، عوارض نوسازی، اصناف، درآمد، خودرو، مشاهده ملک و سوابق پرداختی آن‌ها و تمامی امور مربوط به شهرسازی برای شهروندان فراهم شده است.

این مسئول از جمله اهداف مجموعه مدیریت شهری جهت راه اندازی این سامانه به شفاف سازی فرآیندها، افزایش رفاه حال شهروندان در ارائه خدمات ۲۴ ساعته و کاهش مراجعات شهروندی اشاره کرد.

همسو سازی، طراحی و توسعه سامانه کرج من با توجه به نیاز معلولین

حق شناس در ادامه توضیح خود در خصوص خدمات سامانه «کرج من» گفت: با توجه به اینکه در فرآیند راه اندازی این سامانه تمام نیازهای شهروندان دیده شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه سامانه مذکور در حال تکمیل بوده و ارائه خدمات بیشتری از طریق آن در حال انجام است، اضافه کرد: رفع نیازهای معلولین در خدمات شهری نیز در این سامانه پیش بینی شده و در حال انجام است.

کرج، اولین شهرداری متصل به درگاه خدمات دولت الکترونیک

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج در ادامه از اقدامات مطلوب این دستگاه در کشور سخن گفت و اظهار داشت: کرج اولین کلان‌شهری است که به درگاه خدمات دولت الکترونیک متصل شده و پس از آن چند شهر دیگر نیز به این خدمات متصل شدند.

نظارت شهروندان در سامانه هوشمند خدمات شهری 

حق شناس همچنین به ضرورت مشارکت شهروندان با مجموعه مدیریت شهری در ارایه خدمات مطلوب تر اشاره کرد و گفت: در این اقدام، شهروندان می‌توانند به عنوان ناظر تخلفات مشاهده شده را در سامانه هوشمند خدمات شهری شهرداری کرج ثبت کنند.

وی افزود: با تحقق این مهم، شاهد کاهش تخلفات در ارایه خدمات شهروندی خواهیم بود که به دنبال آن رضایت شهروندان نیز که از مهم ترین اهداف مجموعه مدیریت شهری است حاصل می‌شود.

نظر شما