شناسهٔ خبر: 57458680 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افزایش نوعی عفونت باکتریایی درانگلیس

نسرین صادقی

با مرگ شش کودک در انگلیس بر اثر ابتلا به نوعی عفونت باکتریایی، یک کارشناس ‌گفت: ارتباط کمتر کودکان به دلیل محدودیتهای ناشی از همه‌ گیری کووید می‌تواند عامل افزایش ابتلا به این نوع عفونت‌ها باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، یک متخصص برجسته اظهار داشت: ارتباط کمتر میان کودکان به دلیل اعمال محدودیتهای ناشی از همه گیری کرونا می تواند باعث کاهش ایمنی بدن در برابر عفونت‌هایی مانند استرپتوکوک A شود.

شش کودک در انگلیس پس از تشخیص ابتلا به این عفونت باکتریایی جان خود را از دست داده‌اند و در سال جاری موارد ابتلا بیش از حد طبیعی مشاهده میشود.

اکثر موارد استرپتوکوک A به نسبت خفیف هستند و باعث مخملک و علائمی مانند گلودرد و بثورات پوستی میشود که به طور معمول با مصرف آنتی بیوتیک قابل درمان است. هرچند، باکتری‌ها گاهی اوقات می توانند وارد جریان خون یا سایر قسمت‌های بدن شده، تهاجمی عمل کرده و تهدید کننده زندگی شوند.

دکتر "سیمون کلارک"، میکروبیولوژیست از دانشگاه ریدینگ انگلیس گفت: از شواهدی مبنی بر وجود یک سویه جدید اطلاعی ندارم اما معتقدم که همه گیری کووید ممکن است در افزایش موارد ابتلا نقش داشته باشد.

وی افزود: عدم ارتباط کودکان با یکدیگر ممکن است باعث کاهش سطح ایمنی در سطح جمعیت شود و احتمال انتقال را به ویژه در کودکان سنین مدرسه افزایش دهد.

به گزارش اسکای نیوز، آژانس امنیت بهداشت انگلیس روز گذشته (جمعه) تایید کرد که موارد استرپتوکوک A در سال جاری افزایش یافته است.

انتهای پیام

نظر شما