شناسهٔ خبر: 57457458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با توانمندی داخلی صورت گرفت؛

طراحی و ساخت بیش از 550 قطعه در نیروگاه شهید رجایی قزوین

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت: بیش از 550 قطعه با استفاده از توانمندی‌های داخلی در نیروگاه شهید رجایی، طراحی و ساخته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، ابوالفضل موتابها با بیان این خبر گفت: به منظور حفظ آمادگی واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی برای تولید برق پایدار، 558 قطعه مورد نیاز واحدهای سیکل ترکیبی و بخاری این نیروگاه با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، در اداره ساخت داخل این شرکت، طراحی و توسط قطعه سازان داخلی ساخته شد.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی افزود: در سال گذشته و در پی اعلام نیاز به قطعات و تجهیزات کاربردی در واحدهای سیزده گانه این شرکت، متخصصان امور بازرگانی (اداره ساخت داخل)، اقدام به نقشه برداری و طراحی قطعات مورد نیاز کرده که برای ساخت، در اختیار قطعه سازان داخلی قرار گرفت.

وی بیان کرد: طراحی و ساخت سیل‌های توربین بخار، چرخ دنده‌های فن‌های گیربکس ACT ، شفت گیربکس مربوط به والو دستی خروجی فیلتر خط گاز، الکتروموتور بویلر فید پمپ‌ها و پمپ اصلی هیدرولیک واحدهای گازی نمونه‌ای از قطعاتی است که از سوی امور بازرگانی نیروگاه شهید رجایی طراحی و توسط قطعه سازان داخلی ساخته شده است.

این مسئول افزود: برای ساخت این تعداد قطعه و تجهیزات، نقشه‌های فنی آن در داخل نیروگاه و از سوی متخصصان اموربازرگانی (اداره ساخت داخل) شرکت انجام و توسط سازندگان داخلی، ساخته شده که در واحدهای نیروگاه به بهره‌برداری رسیده است.

وی یادآور شد: طراحی و ساخت این قطعات و تجهیزات که با تکیه بر توانمندی‌های داخل کشور و ممانعت از خرید کالاهای مشابه خارجی انجام شد، کاهش چشمگیری در هزینه‌های جاری شرکت داشته است.

نظر شما