شناسهٔ خبر: 57454697 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

600 خانوار روستایی خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شد | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی گفت: با راه اندازی یک سایت جدید همراه، 4 روستای استان، از سرویس تلفن و اینترنت پرسرعت همراه بهره مند شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، از راه اندازی سایت تلفن و اینترنت پرسرعت همراه در روستای بهشت آباد شهرستان طبس خبر داد.
وی بیان کرد: در راستای برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح روستاها، با اجرای یک سایت ارتباطی در روستای بهشت آباد شهرستان طبس، ٤روستای دیگر  به این شبکه متصل شدند.
وی با اشاره به تامین اعتبار اجرای این سایت از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: با اجرای این سایت حدود ٦٠٠ خانوار روستاهای احمدیه، بهشت آباد، تش کانان و کردآباد طبس از پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه بهره مند شدند.
بهی گفت: این سایت که تحت شبکه ایرانسل و مجهز به تکنولوژی نسل 3،2و4 همراه راه اندازی شده، خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات را در دسترس اهالی این روستاها قرار داده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: علاوه بر این از ابتدای سال جاری 5 سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح روستاهای شهرستان طبس اجرا شده که 12 روستا با جمعیتی بالغ بر 1800 خانوار را از پوشش اینترنت پرسرعت همراه برخوردار و به شبکه ملی اطلاعات متصل کرده است.

نظر شما