شناسهٔ خبر: 57454577 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وبلاگ مشرق

جانی‌هایی با درآمد 100 میلیونی و مدرک پزشکی/ "تحریم‌کننده انتخابات" را چه به داعیه‌داری مطالبات مردم؟

از عواقب سگ‌بازی در حزب چپ اتحاد ملت؛ تربیت کادری است که برای بردن آبروی افراد لحظه‌شماری می‌کنند و در جنایت رسانه‌ای هیچ حد و مرزی نمی‌شناسند!

صاحب‌خبر -

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

جانی‌هایی با درآمد 100 میلیونی و مدرک پزشکی

جانی‌هایی با درآمد 100 میلیونی و مدرک پزشکی/ "تحریم‌کننده انتخابات" را چه به داعیه‌داری مطالبات مردم؟

حمید قره‌حسنلو، پزشک و از قاتلان شهید روح‌الله عجمیان که با معاضدت همسر خود، فرزانه قره حسنلو به همراه چند تن دیگر در ضرب و جرح شهید نقش داشته؛ اخیراً در جریان دادگاه بررسی این پرونده اعتراف کرده است که ماهیانه 50 تا 100 میلیون تومان درآمد دارد. [1]

*اعتراف این فرد به وضوح هرچه تمام‌تر نشان می‌دهد که ادعای "نداری اغتشاشگران" تا چه اندازه دروغ است.

ضمن اینکه اسناد منتشر شده نیز نشان می‌دهد که عمده اغتشاشگران دستگیر شده در جریان آشوب‌های 70 روزه اخیر هرگز از قشر زحمتکش جامعه نبوده‌اند. (همانطور که معترضین اصلی فتنه سال 88 نیز از طبقه مرفه بودند)

این مسئله همچنین اثبات می‌کند که اساسا دغدغه اصلی قاطبه مردم یعنی "مشکلات اقتصادی" هرگز مطالبه آشوبگران نبوده و آنها صرفا در "کانال کشتن و بردن و سوختن" قرار داشته‌اند.

بررسی چرایی این مسئله البته از وظایف اندیشکده‌ها و نخبگان است...

در جریان بهت عمومی از درآمد بالای یک پزشک که اقدام به بستن بزرگراه و ضرب و شتم حافظان امنیت می‌کرده البته این نکته هم جالب است که اصلاح‌طلبان اصرار دارند آشوبگران حوادث اخیر را مشتی فرد متمدن با مطالبات معقول و حتی صاحب خشونتی مقدس جلوه دهند که صدای آنها باید شنیده شود. [2] [3]

در همین راستا می‌توان به اظهارات اخیر حسن رسولی از فعالان اصلاح‌طلب نیز اشاره کرد که مقولاتی مثل تورم بالا، افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها و بلاتکلیف ماندن برجام را جزو شعارهای آشوبگران معرفی کرده بود! [4]

***

از عاقبت سگ‌بازی در یک حزب سیاسی!

جانی‌هایی با درآمد 100 میلیونی و مدرک پزشکی/ "تحریم‌کننده انتخابات" را چه به داعیه‌داری مطالبات مردم؟

رسانه امتداد، ارگان حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت اخیراً طی مطلبی که در کانال تلگرام خود منتشر کرده با اشاره به رخداد هک خبرگزاری فارس و انتشار فیلمی عجیب(!) نوشت:

"سئوالی که به وجود می آید این است که آیا این گروه هکری افرادی از این خبرگزاری را «تهدید به افشای اطلاعات» کرده و از آنها درخواستی داشته است؟ آیا نظیر آن فیلمی که منتشر شد، بازهم وجود دارد و همین مساله ممکن است پاشنه آشیل ورود هکرها به مجموعه باشد؟ چه اطلاعات دیگری به دست هکرها افتاد است؟ در صورتی که فایل های ضبط شده صدا و تصویر در اختیار هکرها قرار گرفته باشد، باید منتظر انتشار چه اطلاعات محرمانه دیگری بود؟ "!

*این سطح از رذالت و دنائت یک رسانه و حزب متبوعش برای حقیقی جلوه دادن یک فیلم مجعول را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

فیلمی که حتی اگر حقیقت قابل اثبات هم داشت روا نبود یک رسانه اینچنین برایش آغوش بگشاید و مدعی درست بودن آن شود. چه رسد به اینکه با یک فیلم ابلهانه و مجعول مواجهیم.

البته از حزبی که یک‌بار در سبک صبحانه خوردن دکتر حداد عادل طعنه سیاسی می‌جوید، یکبار به صورت تحلیل صحیح پنجه می‌افکند و روز دیگر هم به تماشای فیلم رسمی و علنی سگ‌بازی دبیر کل خود می‌نشیند؛ انتظاری جز این هم نبود که در طوفان توهین و تهمت علیه یک رسانه وطنی؛ اینچنین عنان اختیار از کف نهاده و به خیل زنگیان مست بپیوندد.

ما این سؤال را از مردم و مسئولان می‌پرسیم که حزبی که دست به تحریم انتخابات می‌زند، صراحتا مروّج سگ‌بازی است، خواستار به خیابان کشاندن کودکان برای اعتراض خیابانی می‌شود و دست یاریگر دشمن را در آستین دارد؛ چه رفتارهای دیگری را باید رقم بزند که عده‌ای متوجه خطراتش بشوند!؟

***

"تحریم‌کننده انتخابات" را چه به داعیه‌داری مطالبات مردم!؟

جانی‌هایی با درآمد 100 میلیونی و مدرک پزشکی/ "تحریم‌کننده انتخابات" را چه به داعیه‌داری مطالبات مردم؟

حسن رسولی، فعال اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه با شماره پنجشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی به "اغتشاشات 70 روزه" اشاره کرده و گفته است: برخلاف آنچه برخی تصور می‌کنند که حاکمیت یکدست تنها راه نجات کشور است اما تجربه تاریخی نشان داده این وضعیت راه نجات کشور از بحران‌ها نیست. در این زمینه همواره اصلاح‌طلبان هشدار می‌دادند که این رویکرد به سود کشور نیست. در شرایط کنونی نیز این وضعیت اثبات شده که حاکمیت یکدست برای مردم و به خصوص جوانان و زنان و نسل جدید که نمایندگانی در تصمیم گیری کشور ندارند مطالبات خود را از طریق دیگری دنبال کنند. هنگامی که مسیرهای مداخله شهروندان در اداره و تعیین سرنوشت کشور فراهم باشد امید به آینده بیشتر می‌شود و این امکان فراهم می‌شود که اعتراضات به جای کف خیابان از مجرای نهادهای مدنی، احزاب و به خصوص در انتخابات بروز وظهور پیدا کند. به نظر می‌رسد که حاکمیت یکدست نسبت به نسل جدید و دغدغه‌های آنها توجه چندانی نداشته که کار به اینجا رسیده که نسل جدید برای بیان مطالبات خود خیابان را انتخاب کرده است.

او در اظهارات خود همچنین مدعی می‌شود که در اغتشاشات اخیر، "بازاریان" هم نقش داشته‌اند! [5]

*تأکید رسولی بر نقش بازاریان در اغتشاشات اخیر یک گزاره فاقد سند است. چه اگر اینطور بود روند معیشت روزمره مردم مختل می‌شد و این امر قابل کتمان هم نبود.

البته گفتن حرف‌های فاقد سند برای تقویت تحرک خیابانی یک امر مسبوق به سابقه در اردوگاه اصلاحات است.

در بحث بیان مطالبات نسل جدید در کف خیابان هم باید از حسن رسولی پرسید که مطالبه اغتشاشگرانی که به گواه اسناد جزو قشر برخوردار جامعه بوده‌اند و صرفا می‌کشتند و می‌سوختند و می‌بردند، دقیقا چه بود!؟

آیا شعار "زن زندگی آزادی" از سوی کسانی که بسیجیان را می‌کشتند و چادر از سر بانوان می‌کشیدند مسموع بود؟

و اساسا آیا کسی که مطالبه معقول دارد دست به جنایت و تخریب می‌زند، پرچم کشورش را به آتش می‌کشد و عنان اختیار به دشمن خارجی می‌دهد؟

در حالت فرضی هم باید از آقای رسولی پرسید که مگر شما و دوستان شما در ستاد اصلاحات نبودید که دست "به تحریم انتخابات" زدید و راه بیان مطالبات معقول از طریق صندوق رأی را مسدود کردید!؟

اکنون شما را چه به داعیه‌داری مطالبات مردم!؟

چه اینکه تحریم‌کنندگان انتخابات در بهترین حالت طلایه‌داران مسلحین و اوباشی هستند که هیچ علقه‌ای نسبت به قانون و جمهور و دموکراسی ندارند و حرفشان را نه از طریق صندوق رأی که از دهانه اسلحه می‌زنند.

اینکه چپ‌های ستادی دست به تحریم انتخابات زدند یعنی صراحتا به سلک اینان درآمده‌اند و مادام که توبه و اصلاح و تبیین نکنند؛ ‌ یعنی طیف کت و شلواری آشوبگران هستند.

مسئله "حاکمیت یکدست" نیز یک القای غلط در راستای سایر القائات روزمره جریان اصلاحات برای انهدام ساختار سیاسی کشور است. زیرا تفاوت در نگرش مدیران قوای کشور اظهر من الشمس است و در این حالت نمی‌توان ادعای حاکمیت یکدست داشت.

بماند که حاکمیت یکدست اساسا در فضا و ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران قابلیت تحقق ندارد و صرفا در حکومت‌های تک‌نفره و دیکتاتوری ممکن‌الوقوع است.

***

1_ mshrgh.ir/1441678

2_ mshrgh.ir/1438198

3_ https://fa.shafaqna.com/?p=1484468

4_ mshrgh.ir/1441385

5_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/detail/346822

نظر شما