شناسهٔ خبر: 57453199 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

ترکیه برای توقف عملیات زمینی در سوریه شرط گذاشت

صاحب‌خبر -
به دنبال تهدیدهای مطرح شده از سوی مقامات بلندپایه ترکیه مبنی بر انجام عملیات زمینی در مناطق شمالی سوریه، منابع خبری از میانجیگری امریکا برای منصرف کردن آنکارا از عملی کردن این تصمیم و شروط اعلام شده آن برای پاسخ مثبت به خواسته امریکا خبر دادند.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری المیادین، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که خلوصی آکار، وزیر دفاع این کشور جفری فلیک، سفیر امریکا در ترکیه را در مقر این وزارتخانه در آنکارا به حضور پذیرفته است. هر چند این بیانیه جزئیات این دیدار را فاش نکرده است اما رسانه‌های کردزبان در این باره اعلام کرده‌اند امریکا شروط ترکیه برای منصرف شدن از انجام عملیات نظامی را به نیروهای قسد منتقل کرده است. بر این اساس، آنکارا خواستار خروج نیروهای سوریه دموکراتیک تا ۳۰ کیلومتری نوار مرزی با سوریه در راستای اجرای توافق‌های گذشته با امریکایی‌ها و روسیه شده است. 
یکی دیگر از شروط ترکیه بیرون کردن نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) از سوریه و تحویل برخی از فرماندهان آن به آنکارا اعلام شده است. آنکارا همچنین خواستار تخصیص بخشی از درآمدهای نفتی در مناطق تحت کنترل نیروهای قسد به مناطق تحت کنترل گروه‌های وابسته به آنکارا و ایجاد مراکز دیده‌بانی مستقل برای ترکیه یا به طور مشترک با ائتلاف بین‌المللی به منظور نظارت بر جابه‌جایی تسلیحات سنگین در این مناطق شده‌ است. ترکیه همچنین پیشنهاد دیگری را پیش پای کردهای سوریه گذاشته است و طبق این پیشنهاد، آنها می‌توانند شروط مذکور را برآورده نکرده و در ازای آن کل منطقه را به ارتش سوریه تحویل دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما