شناسهٔ خبر: 57452485 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه شهرستان بهمئی:

مجالس فاطمی زمان و مکان رزق گرفتن از خداوند است

حجت الاسلام صلواتی شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را یادآور شد و گفت: ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و مجالس فاطمی زمان و مکان رزق گرفتن از خداوند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «اسماعیل صلواتی» ظهر امروز (۱۱ آذر ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر لیکک ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و قرائت آیه 128 سوره نحل، اظهار کرد: «خدا یار و یاور متقیان و نیکوکاران عالم است» و باید بکوشیم خود و خانواده اهل تقوا و عمل نیکو باشیم.

 

امام جمعه شهرستان بهمئی در ادامه، افزود: اگر شیطان به قلب انسان نفوذ کند، آنجا لانه و آشیانه درست می کند، یعنی دل انسان که حرم خداست را به حرم شیطان تبدیل می کند و کسی که فرماندهی دستگاه درونش را در اختیار ابلیس قرار داد، شیطان بر مرکب های گناه، زشتی و شهوت آن را سوار خواهد کرد.

 

وی با قرائت آیه 21 سوره نور، سفارش های امام رضا(ع) را دوری از شیطان و صداقت در گفتار دانست و یادآور شد: فضای مجازی باعث شده حرفها، شایعه ها، دروغ ها، تهمت ها و نسبت های ناروا بلاهای بسیاری بر سر جامعه آورده است.

 

حجت الاسلام صلواتی خاطرنشان کرد: اگر ما در خانواده، محیط جامعه، اداره و سازمان در گفتار خود راستگو باشیم، کشور ما آباد خواهد شد.

 

خطیب جمعه شهر لیکک سومین سفارش امام رضا (ع) را ادای امانت عنوان کرد و ادامه داد: اعضای بدن ما امانت خداوند هستند و نباید در مسیر گناه به کار گرفته شوند شوهر، زن و فرزندان امانت خداوند هستند و باید فرزندان را در راه صحیح اسلامی تربیت کنیم تا حق این امانت را ادا کنیم.

 

وی در خطبه دوم نماز جمعه شهر لیکک ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا با انجام واجبات الهی، دوری از محرمات و کسب فضائل اخلاقی حاصل می شود.

 

حجت الاسلام صلواتی به توصیه های مقام معظم رهبری به بسیجیان و اینکه «بسیجی بمانید و روحیه و ایمان بسیجی را در خودتان حفظ کنید» اشاره کرد و ادامه داد: توصیه‌ بعدی معظم له «رشد معنوی خودتان است. رشد معنوی خودتان را اندازه بگیرید. مراقب باشید که دارید جلو می روید یا دارید عقب می روید؛ این مهم است. ببینید شما در ماه قبل چه کارهای خوبی انجام دادید، چه حرکت نیکی انجام دادید، چه کمکی کردید، یا خدای نکرده چه کار بدی انجام دادید؛ این ماه آیا کار خیرتان بیشتر شده یا کمتر شده؟ یا مثلاً آن کار خلافی که انجام می دادید، این ماه بیشتر شده یا کمتر شده؟ اندازه بگیرید. سعی کنید جلو بروید، پیش بروید».

 

امام جمعه بهمئی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند « شیوه‌های دشمن را بشناسید، امروز مهم‌ترین شیوه‌ دشمن، جعل و دروغ‌پردازی است. الان مهم‌ترین کاری که دشمن دارد می کند، [انتشار] دروغ است؛ یعنی همین تلویزیون‌هایی که می دانید و می‌بینید مال دشمن است یا همین فضای مجازی، خبر دروغ می دهند، تحلیل دروغ می دهند، کشته‌ دروغ معرّفی می کنند، آدمها را به دروغ، یکی را بد می کنند، یکی را خوب می کنند؛ دروغ. یک عدّه هم باور می کنند».

 

وی در ادامه، به سفر مهم و راهبردی نخست وزیر عراق به کشورمان اشاره کرد و افزود: فیصله دادن به حضور گروه های تروریستی و تجزیه طلب در غرب و شمال غرب، مبارزه با تروریسم داعش، گسترش روابط اقتصادی تا سقف ۲۰ میلیارد دلار، راه آهن خرمشهر و بصره و تعیین تکلیف پرونده ترور شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی از جمله دستاوردهای و محورهای این سفر بود.

 

حجت الاسلام صلواتی مواضع تند علی اف، رئیس جمهور آذربایجان بر علیه ایران اسلامی را به خاطر تنهایی او دانست و ادامه داد: اکنون زمان مناسب ارتباط گیری با علی اف است.

 

امام جمعه شهر لیکک ضمن تبریک ۱۶ آذر، روز دانشجو، گفت: دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند، مردم هم خواب می مانند؛ یعنی دانشجو رسالتش بیدارکنندگی است.

 

وی ضمن اشاره به اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» در روز دانشجو متولد شد، افزود: امروز اندیشه ضد استکباری ۱۶ آذر در کشور ما امتداد دارد.

 

حجت الاسلام صلواتی خاطرنشان کرد: دانشجوی تراز انقلاب و نظام توحیدی اهل صراحت، صداقت، حق پذیر، عدالت خواه و مطالبه گر، افسر جنگ نرم، اهل ارتباط با خدا، تقوا و ترک گناه و یک روشن فکر تمام عیار مسلمان، متدین، متعهد و اهل ولایت مداری است.

 

امام جمعه شهرستان بهمئی شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را یادآور شد و اظهار کرد: ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و مجالس فاطمی زمان و مکان رزق گرفتن از خداوند است.

 

وی گفت: خانواده ها، مدارس، مساجد، ادارات و نهادها نسبت به احیای مجالس فاطمی و روضه های حضرت زهرا(س) با تلاوت حدیث کسا و دعوت از علما و روحانیون برای سخنرانی معرفت خود را نسبت به مکتب فاطمی تقویت کنند.

پایان پیام/82

نظر شما