شناسهٔ خبر: 57451720 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر خوزستان آغاز به کار کرد

آیین افتتاحیه سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر خوزستان با حضور اصحاب فرهنگ و هنر و اهالی تئاتر استان، در محل یادمان شهدای گمنام شهرستان بهبهان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، آیین افتتاحیه سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر استان خوزستان امروز جمعه در محل یادمان شهدای گمنام شهرستان بهبهان برگزار شد.

 

سید امین سپهریان، در این جشنواره ضمن ادای احترام به شهیدان ایران اسلامی آرامش و امنیت را دو مولفه مهم و موثر در تولید آثار هنری دانست و اظهار کرد: راه شهیدان و اهداف والای آنان راه سعادت و سربلندی است و هنرمندان ر۶شتههای مختلف هنری خصوصا اهالی هنرهای نمایشی می بایست با مطالعه و تحقیق در خلق رویدادهای فاخر هنری با محتوا و درون مایه­ی ایثار، گذشت و فداکاری، زندگی شهیدان و ایثارگران را در قالب آثار هنری به نسل های مختلف، خصوصا جوانان منتقل کنند.

 

دبیر سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر استان خوزستان، تمرکز زدایی و بسط و گسترش فعالیت‌های هنری در اقصی نقاط استان را گام مهمی در راستای ایجاد عدالت در بهره‌مندی عموم از فعالیت‌های هنری برشمرد و افزود: در این دوره از جشنواره مقرر شده تا گروه‌های راه یافته به جشنواره تئاتر استانی، به صورت غیرمتمرکز در شهرستان مربوطه به اجرای نمایش بپردازند.

 

وی با اشاره به انتخاب محل افتتاحیه اضافه کرد: ما هنرمندان در محل یادمان شهدای گمنام بهبهان عهد می بندیم به عنوان هنرمند و قشر آگاهی بخش جامعه همچون شهدای بزرگوارمان در همه ابعاد از میهن عزیزمان صیانت کنیم و باعث رشد و بالندگی جامعه باشیم.

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در خاتمه ضمن تقدیر از حضور مسئولان و هنرمندان در افتتاحیه جشنواره تئاتر استان خوزستان گزارش جامع و کاملی از روند برگزاری جشنواره ارائه کرد.

 

مهدی شجاعی، نیز ضمن خیر مقدم به حاضرین، افتتاحیه جشنواره تئاتر استان خوزستان در جوار یادمان شهدای گمنام را بیانگر ارادت و تعلق خاطر جامعه هنری به بزرگ مردانی دانست که با نثار جان خود، امنیت و آرامش را برای فرزندان امروز برقرار ساختند.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان، تصریح کرد: هنرمندان پای انقلاب خواهند ماند و با رصد و بررسی دقیق وقایع و همچنین احوالات و روحیات شهیدان با هدف زدودن تحریف و فراموشی، آثار فاخری را تولید کرده‌اند. 

 

در ادامه شرکت کنندگان و مسئولین استانی و شهری با نثار گل و عطر افشانی ِ مزار شهیدان گمنام ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان های امام و انقلاب به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

 

 در خاتمه این مراسم اجرای نمایش خیابانی «سه» به نویسندگی و کارگردانی پدرام مصفا به عنوان اثر راه یافته به جشنواره صاحبدلان با موضوع عزاداری سه سنگ مردم بهبهان در محل یادمان شهدای گمنام اجرا شده و مورد استقبال عموم قرار گرفت.

 

در روز نخست سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر استان خوزستان پس از آیین افتتاحیه نمایش «پشت چراغ تو قرمز شدم» به نویسندگی و کارگردانی حسین قنوات امانی در پلاتو خانه فرهنگ بهبهان با استقبال خوب علاقه مندان به روی صحنه رفت.

 

محسن سلیمانی فارسانی، فرهاد ارشاد و مریم سادات معلایی هیئت داوران این دوره از جشنواره هستند.

 

گفتنی است، از ۴۱ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره تعداد ۲۵ اثر به مرحله بازبینی راه یافت که پس از بازبینی این آثار ۱۲ اثر به صورت غیرمتمرکز در شهرهای اهواز، بهبهان، ماهشهر، بندر امام، رامهرمز، باغملک، شوش و شوشتر به رقابت می پردازند.

 

پایان پیام/72

نظر شما