شناسهٔ خبر: 57447508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امام جمعه بندرعباس: دانشجو موذن جامعه است/ بدنه جامعه دانشجویی ما مومن و متعهد است

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه دانشجو موذن جامعه است، گفت: امروز بدنه جامعه دانشجویی ما مومن و متعهد است و دیدیم که در این اتفاقات اخیر نیز جامعه دانشجویی به خوبی راه خود را شناخت و در همان دانشگاه شریف نیز که چندین هزار دانشجو دارد، عده محدودی دست به رفتارهای سطحی و مذبوحانه زدند و اینها به حساب طبقه دانشجو نیست و آن هنجارشکنان فقط عده اندک و ناچیزی بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر اظهار کرد: در فتنه اخیر و همه فتنه ها باید به خدا تمسک کرد و علاوه بر ادای وظیفه فردی و اجتماعی باید به خدا متوسل شویم تا خدا ما را از فتنه های آخرالزمانی حفظ کند تا نلغزیم و این عین تقوا است.

وی تقوای سیاسی را تمسک به خدا برای برون رفت از فتنه عنوان و خاطرنشان کرد: ایام نورانی فاطمیه اول در راه است و این روزها فرصت خوبی است تا از راه و روش این عزیزان درس بگیریم و شناخت اصل امامت و ولایت را در پیش بگیریم و بر مبلغان لازم است که تا در این ایام، موضوع ولایت را برای مردم تشریخ کنند.
امام جمعه بندرعباس تأکید کرد که خدا اطاعت از اهل بیت را بر مردم واجب کرد تا در جامعه نظم ایجاد شود و ولایت به جامعه نظم می بخشد و امامت، جامعه را از تفرقه و دوری نجات می بخشد.

حجت الاسلام عبادی زاده با اشاره به در پیش بودن ۱۶ آذر روز دانشجو نیز بیان کرد: تعبیر شهید بهشتی در مورد دانشجویان مبنی بر موذن بودن او در جامعه و بیدارکننده جامعه بسیار نافذ و ارزشمند است. دانشجویان عزیز ما باید بصیرت افزای جامعه و پرچمدار حق و حقیقت باشد.

وی یکی از مهم ترین رسالت‌های جامعه دانشجویی را توجه به ریشه های نام گذاری این روز برشمرد و بیان داشت: بعد از کودتای ۲۸ مرداد که آمریکایی های به کمک ایادی مزدورشان آمدند، مجموعه اراذل و اوباش را جمع کردند و به جان مردم انداختند و آن کودتای ننگین ۲۸ مرداد را انجام و دولت مصدق را ساقط کردند و شاه فراری شده را به کشور بازگرداند و جو اختناق را حاکم ساخته بودند اما ۴ ماه پس از کودتا موقعی که نیکسون به ایران آمد، دانشجوی انقلابی و بصیر فریاد برآورد و موذن جامعه شد.

حجت الاسلام دکتر عبادی زاده از دانشجویان خواست تا خط و تفکر جامعه دانشجویی را مبتنی بر فساد ستیزی و استکبارستیزی قرار داد و فریاددهنده ارزش های اسلامی باشند. 

وی تأکید کرد: امروز بدنه جامعه دانشجویی ما مومن و متعهد است و دیدیم که در این اتفاقات اخیر نیز جامعه دانشجویی به خوبی راه خود را شناخت و در همان دانشگاه شریف نیز که چندین هزار دانشجو دارد، عده محدودی دست به رفتارهای سطحی و مذبوحانه زدند و اینها به حساب طبقه دانشجو نیست و آن هنجارشکنان فقط عده اندک و ناچیزی بودند.

امام جمعه بندرعباس افزود: دشمن در دانشجویان، اصناف، روحانیت و جوان ما طمع می کند و باید باشناخت وظیفه و راه خودمان در مقابل آن بایستیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اهمیت توجه به شهرهای ساحلی در کشورمان، بیان داشت: در کشور ما در دهه های متمادی، گریز از ساحل و میل به فلات مرکزی ایران در آن دیده می شود و این روش باید اصلاح شود و این تغییر نگرش را در دولت کنونی شاهد هستیم که توجه به ۵۸۰۰ کیلومتر ساحل کشورمان و جزایر و ایجاد شهرها و توجه به اقتصاد دریا که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز هست.

وی به بخش هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش اشاره و استفاده از ظرفیت دریا و فرصت دریا و تبدیل آن به فرهنگ عمومی در کشور یک راهبرد هوشمندانه دانست و تأکید کرد: ما در شورای فرهنگ عمومی نیز این را دنبال خواهیم کرد و در ایجاد شهرهای جدید نیز باید تمرکز بر بخش های ساحلی و سوق دادن توسعه به سمت سواحل باشد تا فقر در این مناطق برچیده و آبادانی به ارمغان بیاید.

حجت الاسلام عبادی زاده هم به مسؤولان استان و هم به مسؤولان کشوری توصیه کرد مسأله تمرکز بر سواحل را در دستور کار قرار دهند و سهم هر دستگاه در این بخش مشخص شود تا غفلت چندین قرن بر این مناطق جبران شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان روز نیروی دریایی را بار دیگر تبریک گفت و عنوان داشت: ما هرمزگانی ها مفتخریم که پاسدار دو دریا هستیم و برای همه عزیزانی که در عزت آفرینی و امنیت آفرینی دعای خیر می کنیم که دوران طلایی حضور در آبهای بین المللی را به برکت نظام اسلامی، آب‌های دنیا را در نوردیده اند و عزت و آقایی یک ملت را در دریاهای مختلف از خلیج عدن، مدیترانه، دریای کاراییب و اقیانوس هند و آرام را با برافراشتن پرچم افتخار نشان دادند.

پایان پیام/

نظر شما