شناسهٔ خبر: 57444840 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس کل گمرک خبر داد؛

صادرات ۱۲ میلیون دلاری از بازارچه میلک

مقدسی گفت: در ۸ ماهه امسال، بازارچه میلک ۱۲ میلیون دلار صادرات داشته که رتبه اول را در بازارچه‌های استان به خود اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

آقای علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک گفت: ۳۱ بازارچه مرزی در کشور داریم که ۷ بازارچه مربوط به استان سیستان و بلوچستان است، به طور مشخص بازارچه میلک در ۸ ماهه امسال ۱۲ میلیون دلار صادرات داشته که رتبه اول را در بازارچه های استان به خود اختصاص داده است.

او با اشاره پیگیری و اجرای طرح رزاق برای ساماندهی خروج سوخت گفت: در این مورد بازدیدی از بخش مخازن در بازارچه میلک انجام دادیم  و امیدواریم با اجرایی شدن مصوبه واردات و صادرات بدون نیاز به اظهار گمرکی به ارزش ۴۰۰ دلار در اجرای این طرح نیز تسریع شود.

مقدسی درباره استقرار ایکس ری در گمرکات می گوید:  انجام مذاکرات  با یک شرکت دانش بنیان جدید داخلی می توان اظهار امیدواری کرد که با نهایی شدن مذاکرات ساخت ایکس ری ها، ۸ تا ۹ ماه آینده به سرانجام برسد.

معاون وزیر اقتصاد از اجرای معافیت ۴۰۰ دلاری برای روند تجاری در مرز پیشین استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: گمرک آمادگی دارد به محض اعلام کمیته ماده ۱۲ اجرای این معافیت را در مرز میلک هم اجرا کند.

مقدسی گفت: در تعهدات ارزی حاصل از صادرات پیله وران از آنجا که موجب بی رونقی بازارچه های مرزی می‌شود، بخشش این تعهدات از بانک مرکزی پیگیری می‌شود.

نظر شما