شناسهٔ خبر: 57444290 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ضرغامی:

توسعه صنعت گردشگری منوط به همکاری‌های برون‌ دستگاهی است

ایرنا

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: توسعه صنعت گردشگری منوط به همکاری‌های برون دستگاهی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

سید «عزت الله ضرغامی» روز جمعه در جریان سفر به استان مرکزی در دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه اراک، افزود: صنعت گردشگری در کشور با مسایل و مشکلات زیادی مواجه است و در حال پیگیری امور مختلف هستیم و در یک سال گذشته نیز گام های بلندی برداشته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به جاذبه‌های بی نظیری که در نقاط مختلف میهن اسلامی وجود دارد، گردشگری می‌تواند منبع نخست درآمد پایدار کشور باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه حوزه گردشگری فرابخشی است و باید دستگاه‌های مختلف را برای حل مسائل این حوزه همراه کرد، بیان کرد: با ۱۱ دستگاه مرتبط با وزارت، تفاهم‌نامه‌های خوبی منعقد شده که می تواند کلید حل مشکلات این بخش باشد.

ضرغامی مجموع اعتبارات گردشگری کشور را ۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با وجود کمبود اعتبارات، کارها و اقدامات موثری در این حوزه انجام شده و اقدامات زیادی نیز برنامه ریزی شده است.

وی گفت: مشکلاتی در بخش صنایع دستی و زمینه فروش و عرضه این محصولات وجود دارد و در این راستا، بازارچه‌هایی ایجاد شده و برنامه‌های ویژه‌ای برای حل این مشکلات اندیشیده شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: در استان مرکزی ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری و صنایع دستی وجود دارد و می‌توان کارهای زیادی انجام داد.

ضرغامی در بخش دیگری از سخنانش از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از دولت، نظام، استان و مجموعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تقدیر کرد و گفت: تاکنون به بیش از ۱۱۰ شهر سفر کرده‌ام و اعتقادی به سفر خارجی ندارم و تمام وقت خود را برای سفرهای استانی و رسیدگی به مسائل و مشکلات گردشگری و صنایع دستی گذاشته‌ام.

ضرغامی عنوان کرد: بابت تاخیر به سفر استان مرکزی از مردم این استان عذرخواهی می کنم اما از دیروز تاکنون در جریان این سفر، تصمیمات خوبی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی گرفته شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز گذشته در اولین روز از سفر خود به استان مرکزی در شهرستان های محلات، دلیجان و خمین حضور یافت و از ظرفیت های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان ها بازدید کرد.

امروز نیز بازدید از چند ظرفیت گردشگری از جمله روستاهای انجدان و هزاوه اراک و چند بنای تاریخی شهرستان تفرش از برنامه های مهم وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

برچسب‌ها:

نظر شما