شناسهٔ خبر: 57443690 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

برگزاری سلسله جلسات مسئولان ارشد و جریان‌های سیاسی برای «گفت‌وگو»

سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویر منتشره درباره جلسه‌ای با حضور برخی مسئولان با نام شورای ملی گفت‌وگو، اظهار کرد: جلسات ثابت و مفیدی با دوستان از گرایش‌های سیاسی مختلف داریم که در این جلسات درباره موضوعات گوناگون اجتماعی فرهنگی و سیاسی گفت‌وگو می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

تابناک _ از اسفند ۹۶ در مجلس دهم، گعده ای سیاسی به نام «شورای گفت‌وگوی ملی» جلساتش را تشکیل داد. جمع این شورا ترکیبی از جریانات سیاسی مختلف کشور بود و گفته می شود جلساتش همچنان ادامه دارد.

آخرین جلسه «شورای گفت‌وگوی ملی» ۱۸ آبان سال جاری با همان ترکیب قبلی متشکل از آقایان عارف، مهندس باهنر، آقای صدر و آقای ضرغامی و حجت الاسلام مازنی تشکیل جلسه داد و مسائل جاری کشور در آن جلسه مطرح و بررسی شد.

در این جلسه درباره پیگیری مسائل کشور و ارائه پیشنهاد و راهکارهایی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی کشور تمرکز و روی افزودن افرادی به این شورا که بتوانند برای حل مشکلات کشور مؤثر باشند، تأکید شده است.

به تازگی حجت الاسلام مازنی، نماینده مجلس دهم و عضو شورای گفت وگو ملی در گفت وگو با شرق ضمن تحلیل اوضاع کشور جزییاتی از جلسه شورای گفت وگوی ملی را تشریح کرد و گفت: حداقل خروجی این جلسات این است که چالش‌های مهم کشور و مشکلات در این جلسات مطرح می‌شود و از این جمع چندنفره سه نفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند و یک نفر جزو وزرای دولت است و از جریانات سیاسی مختلفی در این شورا عضو هستند. همچنین آقای ابوترابی امام‌جمعه تهران هم در این شورا حضور دارد. به هر حال این جمع و ترکیب که در شورا هستند، از همراهی و مشارکت جریانات مختلف و اشخاص تأثیرگذار دیگر در فرایند گفت‌وگو استقبال می‌کنند. این کار تأثیرگذار است. همچنین در موارد ضروری و مهم با مقامات ذی‌ربط هم مکاتبه می‌شود و نظریات و پیشنهادها منتقل می‌شود که بی‌تأثیر نیست.

 

برگزاری سلسله جلسات مسئولان ارشد و جریان های سیاسی برای «گفتگو»

 

ضرغامی: رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضاییه با جریان‌های سیاسی مختلف گفت‌وگو می‌کنند

اما ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم درباره جلسات این شورا و همچنین تلاش روسای قوا برای گفت‌وگو با فعالان سیاسی گفت: رئیس‌جمهور و رئیس‌ قوه قضاییه جلساتی را برگزار کرده و با جریان‌های سیاسی مختلف گفت‌وگو می‌کنند.

سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویر منتشره درباره جلسه‌ای با حضور برخی مسئولان با نام شورای ملی گفت‌وگو، اظهار کرد: جلسات ثابت و مفیدی با دوستان از گرایش‌های سیاسی مختلف داریم که در این جلسات درباره موضوعات گوناگون اجتماعی فرهنگی و سیاسی گفت‌وگو می‌کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: به واسطه چنین گفت‌وگوهایی دیدگاه‌ها به هم نزدیک و قرائت‌ها و روایات‌ مختلف درباره یک پدیده واحد برای تصمیم‌گیری درست به اشتراک گذاشته می‌شود.

ضرغامی با تأکید بر اینکه همه باید با هم گفت‌وگو کنیم، چراکه گفت‌وگو بهترین راه برای حل مشکلات کشور است، بیان کرد: من شنیده‌ام که رئیس‌جمهور و رئیس‌ قوه قضاییه چنین جلساتی را دارند و با جریان‌های سیاسی مختلف گفت‌وگو می‌کنند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: قطعا این روند به نزدیک کردن افکار کمک می‌کند.

وی در مورد بررسی مسائل اخیر کشور در این جلسات که بیشتر حاضرین از مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند، گفت: یکی از این جلسات با اغتشاشات همزمان شد که درباره آن هم گفت‌وگو کردیم. به نظر من، بسیاری از راهبردهایی که در حوزه سخت وجود دارد، می‌تواند با راهبردهای نرم، تعدیل شود.

ضرغامی ادامه داد: به دلیل اینکه در اجرای راهبردهای نرم کمتر کار می‌کنیم، سختی کار بر دوش دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی قرار می ‎گیرد. همه وزرا و اعضای هیات دولت بر اجرای راهبردهای نرم تأکید دارند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: هرگونه برخوردهای غیرنرم که می‌تواند از حوزه نرم انجام بگیرد، کار را سخت‌تر می‌کند.

نظر شما