شناسهٔ خبر: 57440397 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ناامیدی در جبهه تجزیه‌طلبان؛ جامعه جهانی پذیرای روابط سیاسی با اپوزیسیون ایرانی نیست

تسنيم

صاحب‌خبر -

"آرش صالح" نماینده گروهک تجزیه‌طلب دمکرات در آمریکا در مصاحبه با رسانه این گروهک گفته که «جامعه جهانی پذیرای روابط سیاسی با اپوزسیون ایرانی نیست».

اظهارات صالح بعد از آن صورت گرفت که مصطفی هجری؛ سرکرده گروهک دمکرات در بیست و ششمین کنگره شورای انترناسیونالیسم سوسیالیست که چند روز قبل در شهر مادرید اسپانیا برگزار شد، از جامعه جهانی برای تحریم بیشتر ایران، گفتگو با احزاب تجزیه‌طلب و متحد کردن اپوزیسیون ایرانی درخواست کرد که با مخالفت اعضای نشست، این درخواست وی، جزو بند‌های قطعنامه شورا قرار نگرفت.

عدم پذیرش روابط سیاسی گروهک دمکرات از سوی جامعه جهانی در حالی است که سران آن معتقدند «هیچ گروهی در ایران وجود ندارد که به اندازه آن‌ها در خارج از کشور نمایندگی داشته باشد!»

منظور هجری از "اپوزیسیون و احزاب کردستان ایران" که از جامعه جهانی برای متحد کردنشان و گفتگو با آن‌ها درخواست کرده، گروهک‌های تجزیه‌طلب دمکرات و کومله است که به نظر می‌رسد این گروهک‌ها بعد از ناامیدی از ادامه اغتشاشات در داخل کشور و انهدام مقر‌های نظامی آن‌ها در اقلیم شمال عراق به فشار‌های خارجی امید بسته‌اند.

قبلاً نیز عبدالله مهتدی؛ سرکرده گروهک تجزیه‌طلب کومله در سند افشاء شده در سایت اینترنتی جناح رقیبش، ناامیدی خود را از ادامه اغتشاشات اعلام کرده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما