شناسهٔ خبر: 57439333 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

خشم رژیم صهیونیستی از کمپانی فیلم سازی نتفلیکس آمریکا

ایسنا

آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی تصمیم کمپانی نتفلیکس برای نمایش یک فیلم اردنی با موضوع نکبت فلسطین را که به جنایات اسرائیل در طول جنگ سال ۱۹۴۸ میلادی در حق فلسطینی‌ها می‌پردازد، محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی تصمیم کمپانی نتفلیکس برای پخش فیلمی درباره جنایات اسرائیل در حق فلسطینی‌ها در جنگ سال ۱۹۴۸ میلادی را محکوم کرد.

همچنین لیبرمن تهدید کرد، بودجه دولتی اختصاص یافته به تئاتر "سرایا" در یافا واقع در جنوب تل‌آویو را به دلیل تصمیم این سالن برای نمایش فیلم لغو می‌کند.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد، دیوانگی است که نتفلیکس فیلمی را نمایش دهد که هدف از آن ایجاد بهانه‌ای "دروغین" برای نفرت از سربازان اسرائیلی است.

وی در ادامه نیز تصمیم سالن تئاتر سرایا برای نمایش این فیلم را "غیر قابل قبول" خواند و مدعی شد، چنین تصمیمی نیازمند در پیش گرفتن تمامی اقدامات ممکن از جمله لغو بودجه و حمایت‌های مالی برای جلوگیری از نمایش وحشت و یا فیلم‌های مشابه در آینده است.

وزیر فرهنگ این رژیم نیز در واکنش به تمصیم تئاتر سرایا مدعی شد: اختصاص یک سالن نمایش اسرائیلی برای نمایش این دروغ‌ها و افترا‌ها مایه شرمساری است و از مدیریت این سالن می‌خواهم از تصمیم خود برای نمایش این فیلم صرف نظر کند.

فیلم اردنی "فرحة" به کارگردانی "دارین سلام"، داستان یک دختر ۱۴ ساله فلسطینی به نام فرحه را روایت می‌کند که روستای محل زندگی‌اش مورد حمله سربازان اسرائیلی قرار می‌گیرد.

این فیلم سال ۲۰۲۱ در جشنواره سینمایی تورنتو به نمایش گذاشته شد.

خشم لیبرمن از تصمیم نتفلیکس برای نمایش فیلمی با موضوع جنایات اسرائیل در جنگ ۱۹۴۸

در سال ۱۹۴۸ میلادی بیش از ۷۶۰ هزار فلسطینی در جریان حمله نیرو‌های اسرائیلی به شهر‌ها و روستاهایشان آواره شدند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

نظر شما