شناسهٔ خبر: 57438708 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

بررسی سلسله مراتب یک سیستم اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی جایگزینی با کامپیوترها و ماشین ها به جای تفکر انسان است. کلمه Automation به معنای "خود دیکته کننده" یا "یک مکانیسم حرکت به خودی خود" است که از کلمات یونانی Auto و Matos گرفته شده است که در آن auto به معنای خود است در حالی که Matos به معنای حرکت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رقابت بسیار فزاینده امروزی نسبت به صنعت نیازمند محصولات با کیفیت بالا و سازگارترین با قیمت رقابتی است. برای رسیدگی به این چالش، تعدادی از صنایع طرح های مختلف محصول جدید و تکنیک های تولید یکپارچه را به موازات استفاده از دستگاه های خودکار در نظر می گیرند. یکی از حرکات قابل توجه و تاثیرگذار برای دستیابی به راه حل های چالش فوق، اتوماسیون صنعتی است. اتوماسیون صنعتی افزایش کیفیت محصول، قابلیت اطمینان و نرخ تولید را در عین کاهش هزینه تولید و طراحی با اتخاذ فناوری ها و خدمات جدید، نوآورانه و یکپارچه تسهیل می کند. از تجهیزات اتوماسیون صنعتی می توان به درایو زیمنس و پی ال سی زیمنس اشاره کرد.

اتوماسیون صنعتی یک فرآیند تولید صنعتی است که شامل مجموعه ای از ماشین آلات است که از طریق آن ترکیبی از مواد اولیه به محصول نهایی تبدیل می شود. از زمان انقلاب صنعتی در بریتانیا، همواره تلاش قابل توجهی برای توسعه روش های پیچیده برای کمک به مردم در انجام وظایف مختلف تولید صورت گرفته است. در فرآیند اتوماسیون صنعتی، اصطلاح ماشین می تواند هر چیزی باشدمانند،  موتور، مته، تسمه نقاله و غیره که در زیر دستگاه های الکترومکانیکی یا ماشین های شیمیایی مانند کوره ها، خشک کن ها، سیستم های احتراق شیمیایی و غیره قرار می گیرند.

اتوماسیون صنعتی چیست؟

اتوماسیون یک گام بیشتر از مکانیزاسیون برداشته است که از مکانیزم ماشینی خاصی استفاده می کند که به اپراتورهای انسانی برای انجام یک کار کمک می کند. مکانیزاسیون عملیات دستی یک کار با استفاده از ماشین آلات نیرودار است که به تصمیم گیری انسان بستگی دارد. از سوی دیگر، اتوماسیون جایگزین درگیری انسان با استفاده از دستورات برنامه نویسی منطقی و ماشین آلات قدرتمند می شود. تعریف اتوماسیون صنعتی چیست؟

اتوماسیون صنعتی جایگزینی با کامپیوترها و ماشین ها به جای تفکر انسان است. کلمه Automation به معنای "خود دیکته کننده" یا "یک مکانیسم حرکت به خودی خود" است که از کلمات یونانی Auto و Matos گرفته شده است که در آن auto به معنای خود است در حالی که Matos به معنای حرکت است.

قیمت پی ال سی زیمنس

در دنیای امروزی اینترنت اشیاء صنعتی (iIoT) و کنترل‌کننده‌های قابل برنامه‌ریزی Industry 4.0 برای ارتباط داده‌ها از طریق مرورگر وب، اتصال به پایگاه‌های داده از طریق SQL و حتی به داده‌های ابری از طریق MQTT فراخوانی می‌شوند.پی ال سی ها از نظر اندازه و شکل متفاوت هستند. برخی از آنها به اندازه ای کوچک هستند که در جیب شما قرار می گیرند ؛ در حالی که برخی دیگر ، به اندازه ای بزرگ هستند که به قفسه های عظیم برای نصب نیاز دارند. 

قیمت پی ال سی زیمنس می تواند به فاکتورهای زیر بستگی داشته باشد:

  • All-In-One PLC

یک PLC All-in-One کنترلر را با پنل HMI یکپارچه می کند و یک راه حل اتوماسیون جمع و جور و با استفاده آسان ایجاد می کند. کاربران دیگر نیازی به برقراری ارتباط PLC روی پنل ندارند و می توانند هر دو طراحی Ladder Logic و HMI را در یک محیط نرم افزاری واحد برنامه ریزی کنند. رویکرد همه کاره پی ال سی زیمنس باعث صرفه جویی در زمان، کاهش سیم کشی و کاهش هزینه خرید چندین دستگاه می شود.

  • برنامه نویسی

یک برنامه PLC معمولا بر روی کامپیوتر نوشته می شود و سپس در کنترلر دانلود می شود. اکثر نرم افزارهای برنامه نویسی PLC برنامه نویسی را در Ladder Logic یا "C" ارائه می دهند. Ladder Logic زبان برنامه نویسی سنتی است. این نمودارهای مدار را با "پله های" منطق خوانده شده از چپ به راست تقلید می کند. هر پله نشان دهنده یک عمل خاص است که توسط PLC کنترل می شود و با یک ورودی یا مجموعه ای از ورودی ها (تماس ها) شروع می شود که منجر به خروجی (کویل) می شود. به دلیل ماهیت بصری آن، Ladder Logic می تواند آسان تر از بسیاری از زبان های برنامه نویسی دیگر پیاده سازی شود.

  • انواع پی ال سی زیمنس

یکی دیگر از فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت پی ال سی زیمنس؛ نوع آن است. علاوه بر PLC سنتی که در بالا توضیح داده شد، تغییراتی نیز وجود دارد، از جمله کنترلرهای PLC + HMI.

درایو زیمنس

زیمنس یک شرکت آلمانی با سابقه طولانی در توسعه و تولید محصولات اتوماسیون از جمله درایو زیمنس و پی ال اس زیمنس به ‌شمار می‌رود. این شرکت، درایو زیمنس متفاوتی را در کلاس‌ها و دسته‌های فراوانی برای برآورده‌سازی نیازهای متفاوت فرایندهای اتوماسیون طراحی و تولید کرده است. همچنین پی ال سی این مجموعه شهرت خاصی دارند.

درایو زیمنس می تواند به صورت دستی یا خودکار موتور را با حرکت به جلو یا عقب (چرخش به راست- چرخش به چپ) روشن یا متوقف کند. مدت زمان می تواند کسری از ثانیه یا صدها دقیقه باشد.این محصولات، پی ال سی‌های کامپکت و فشرده با ماژول‌های یکپارچه، پی ال سی‌های قدرتمند برای پیچیده‌ترین نیازها، PLCهای با معماری توزیع‌شده و نیز پی ال سی‌هایی برای اتوماسیون فرایندهای کوچکتر و مدیریت آنها توسط کامپیوترهای شخصی را شامل می‌شوند. علاوه بر مقایس‌پذیری، هر PLC ساخت زیمنس از ویژگی‌هایی مانند عملکرد بالا،‌ طراحی نوآورانه،‌ خطایابی آسان،‌ ایمنی و امنیت یک‌پارچه نیز بهره‌مند است.

خرید محصولات زیمنس از گروه صنعتی عرش

از محصولات زیمنس می توان به پی ال سی و درایو زیمنس اشاره کرد. مراجعه به نمایندگی پی ال سی زیمنس بهترین راه برای تهیه محصولات اصلی این شرکت است.گروه صنعتی عرش arshgp.com نماینده زیمنس و تامین کننده لوازم اتوماسیون صنعتی کمپانی زیمنس، با بهره گیری از دانش فنی و تجربیات عملی و همچنین کادری مجرب و پاسخگو، فعالیت خود را در زمینه اتوماسیون صنعتی و خدمات پس از فروش قوی آغاز نموده است. گروه صنعتی عرش در سال های اخیر یکی از مجموعه های فعال در زمینه فروش و واردات تجهیزات اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق برند زیمنس آلمان در کشور بوده است که با ارائه خدمات متمایز در زمینه بازرگانی و مهندسی موفق به کسب جایگاه ارزشمندی از دید مشتریان خود شده و با تکیه بر توانمندی و تشخیص به موقع نیازهای صنایع کشور، اقدام به توسعه و تکمیل تجهیزات با برندهای مختلف آمریکایی و اروپایی نموده است. این مجموعه با تکیه بر توانایی مالی و فنی و تجارب ارزشمند در زمینه واردات اقدام به توزیع تجهیزات اتوماسیون صنعتی به صورت سفارشی و تحویل فوری نموده است و موفق به تامین تجهیزات اتوماسیون صنعتی زیمنس و آلن بردلی برای صنایع بزرگی چون صنایع پتروشیمی، نفتی، فولادی و سیمانی و خودروسازی و غذا و بسته بندی و نساجی و داروسازی و لوله سازی و غیره گردیده است.

گروه صنعتی عرش تامین کننده اقلام اتوماسیون صنعتی 
تلفن تماس: ۰۲۱۳۳۹۳۹۴۷۵ – ۰۲۱۳۳۹۳۹۴۷۸ -۰۹۱۲۲۰۹۴۱۷۷
ایمیل : Arsh02Group@Gmail.Com

نظر شما