شناسهٔ خبر: 57438224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه بندر آستارا خبر داد؛

پیش‌بینی ۳۰۰ برنامه برای ایام فاطمیه(س) در آستارا

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی از پیش‌بینی ۳۰۰ برنامه برای اجرا در ایام فاطمیه(س) سال جاری در بندر آستارا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام محمد جواد باقری‌ارومی امروز(پنجشنبه، ۱۰ آذر) در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد،اظهارکرد: حضرت زهرا(س) الگوی تمام عیار برای بشریت است.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه برای ایام فاطمیه(س) ۳۰۰ برنامه در این شهرستان تدوین شده است، افزود: در این ایام برنامه‌های معرفتی و سوگواری ویژه‌ای در مساجد شهری و روستایی آستارا برگزار می‌شود.

 

وی بر ترویج اجرای برنامه‌های معرفتی در آستارا تاکید کرد و گفت: برگزاری مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن، هنری و ادبی در حوزه خطبه فدکیه راهگشای شناخت بیشتر و تفکر در سیره حضرت زهرا (س) شده و ایجاد شناخت و بیان مطالب تاثیرگذاری بسیاری در حوزه جهاد تبیین می‌شود.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی خاطرنشان‌کرد: شخصیت حضرت فاطمه‌زهرا(س) در حوزه دانش‌آموزی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و آموزش و پرورش و مدارس در این خصوص برنامه داشته باشند.

 

امام جمعه بندر آستارا به دستاوردهای کشورمان در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه علمی اشاره کرد و گفت: دشمنان در خصوص وضعیت جامعه سیاه‌نمایی کرده و دستاوردهای علمی را پنهان می‌کنند و در این خصوص باید تبین و روشنگری شود و نهادهای فرهنگی در این رابطه وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

 

وی با بیان‌اینکه نقش حضرت زهرا(س) در تاریخ اسلام مهم و برجسته بود، ادامه داد: مراکز دانشگاهی و علمی در ایام فاطمیه(س) با برگزاری گفتمان‌های علمی و همایش‌ها در راستای معرفی سیمای فرهنگی و دینی آن بانو تلاش کنند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی تصریح‌کرد: اجتماع بزرگ بسیجیان بانو تحت عنوان سیمای زن در خانواده، مراسم برکات سبک زندگی فاطمی در حسینه بازار ساحلی، برگزاری نشست‌های کتابخوان با محوریت حضرت زهرا(س)، مراسم شعرخوانی با عنوان بانوی آب و آیینه و برگزاری عزاداری خیابانی سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت ایام فاطمیه(س) در آستارا برگزار می‌شود.

 

امام جمعه بندر آستارا بر فضاسازی معابر شهری و سردر ادارات با پرچم‌ها و پارچه‌های سیاه تاکید کرد و گفت: ادارات و نهادها در این خصوص جدیت لازم را داشته باشند.

پایان پیام/163

نظر شما