شناسهٔ خبر: 57437885 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

قاضی‌زاده‌هاشمی: دولت سیزدهم ‌توجه جدی به ‌سیستان و بلوچستان...

اقتصاد ایران: معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دولت‌های گذشته وظیفه خود ‌در مورد ‌سیستان و بلوچستان را به درستی انجام ندادند اما دولت سیزدهم ‌توجه جدی به این استان ‌و ‌خوزستان دارد.

صاحب‌خبر -
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ‌در ادامه سفر استانی به سیستان و بلوچستان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زاهدان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در استان سیستان و بلوچستان وحدت و همدلی بین مسئولان وجود دارد و مسئولان استان و نماینده محترم ولی فقیه در استان با هم هماهنگ هستند. این سفر در قالب سفرهای استانی انجام می‌شود و به مشکلات خانواده‌های تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران رسیدگی می‌شود، در حال حاضر حدود 3 میلیون و 500 هزار نفر از جامعه ایثارگری در قید حیات هستند که پیش‌بینی می‌کنیم این تعداد با توجه به مقررات موجود در کشور و پیگیری‌هایی که انجام شده به بیش از 4 میلیون نفر افزایش یابد.

وی افزود: نمایندگان مجلس در قالب بند ششم در رابطه با کسانی که فاقد مستندات بالینی در حین جنگ هستند مواردی را مصوب کرده‌اند به این معنی که با یک سازوکاری مستندات آنها پذیرفته شود و با 5 درصد جانباز محسوب شوند، در زمان اتمام جنگ حدود 120 هزار نفر جانباز ثبت شده داشتیم که در حال حاضر حدود 600 هزار نفر جانباز داریم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در خصوص جامعه ایثارگری زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران گاهی اشتباهاتی پیش می‌آید، تصریح کرد: افراد تحت پوشش بنیاد شهدا و والدین و همسر و فرزندان این عزیزان هستند و خواهر و برادر شهید را مگر در برخی تسهیلات مانند ثبت‌نام مدارس شاهد شامل نمی‌شود. در خصوص جانبازان هم همسر و فرزندان این عزیزان تحت پوشش هستند و البته خدمات بیمه تکمیلی والدینی که تحت تکفل جانباز باشند نیز ارائه می‌شود.

معاون رئیس جمهور افزود: مطابق قانون رزمندگان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران نیستند بلکه سازمان رزمندگان و امور ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح متولی امور این عزیزان هستند و کارت ایثار رزمندگان را صادر می‌کنند.

 قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در این سفرهای استانی چند موضوع دنبال می‌شود، ادامه داد: هم‌زمان با سفر استانی میز خدمت با حضور معاونان و مدیران کل ستادی بنیاد هم برگزار می‌شود و هم اکنون نیز معاون تعاون و امور اجتماعی و بهداشت و درمان و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مستقر هستند. برخی از ایثارگران تصور می‌کنند که برای پیگیری مسائل خود باید به تهران مراجعه کنند در حالی که تمام اختیارات به بنیاد استان‌ها تفویض شده و طبق برنامه عملیاتی باید اقدامات لازم انجام شود. مدیران عالی و ستادی بنیاد نیز سالی یک‌بار در هر استان مستقر شده و پاسخگوی سؤالات و نیاز جامعه ایثارگری هستند و این طرح به نوعی نظارت بر عملکرد مدیران بنیاد در استان‌ها نیز هست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه دو مفهوم در خصوص کارآمدی وجود دارد، تأکید کرد: اولین مورد رضایت و سپس اجرای قانون است، موضعی که در برداشت ذهنی همه وجود دارد رضایتمندی است ولی به دلیل اینکه بین نیازها و قوانین و اعتبارات تطابق وجود ندارد، به طور طبیعی بسیاری از درخواست‌ها را نمی‌توانیم پاسخ دهیم، از این منظر مأموریتی به مدیران کل دادیم که به دلیل اینکه چارچوب قانونی و منابع به ما اجازه نمی‌دهد بسیاری از نیازها را مرتفع کنیم، لذا در این رابطه باید مدیران محلی و معتمدین به کمک ما بیایند تا شرمنده ایثارگران نشویم. ما تلاش می‌کنیم که نیازها را برطرف کنیم اما گاهی امکان‌پذیر نیست و رسیدگی به ایثارگران یک امر عمومی و وظیفه همگانی است و در قوانین هم همه دستگاه‌ها نسبت به ایثارگران وظایفی دارند.

وی گفت: موضوعات و مسائل ایثارگران با توجه به وسعت استان سیستان و بلوچستان باید در همان محل و شهرستان حل شود و پشتیبانی‌های لازم برای این هدف صورت می‌گیرد. اعتبارات بنیاد با حمایت دولت و مجلس در سال جاری دو برابر شده است به این معنی که بودجه بنیاد در سال گذشته حدود 30 هزار میلیارد تومان بوده که در حال حاضر با برخی تخصیص‌های جدید به بیش از 60 هزار میلیارد تومان می‌رسد که نشان‌دهنده توجه دولت و مجلس به ایثارگران است اما نیاز بنیاد بیش از 150 هزار میلیارد تومان برای خدمات‌رسانی بهتر است و با توجه به منابع و اعتبارات کشور بودجه کنونی کافی نیست.

معاون رئیس جمهور با اشاره به دیدارهای استانی خود با نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر در استان‌ها گفت: این نشست‌ها با هدف یاری طلبیدن از این عزیزان است. این نخبگان افراد مؤثر و توانمندی هستند که باید به جامعه معرفی شوند. برای حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر خانه‌های خلاق راه‌اندازی شده و حدود هزار استارتاپ شناسایی شده و تفاهم‌نامه‌هایی با پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها منعقد شده و بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان اقدامات مناسبی انجام داده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در سفرهای استانی گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم هر استان انجام می‌شود که در آن گزارشی از اقدامات دولت در خصوص ایثارگران ارائه می‌شود ضمن اینکه حضور در یک نشست دانشجویی با توجه به شرایطی که اخیراً در کشور پیش آمده برگزار می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان در این دیدار گفت: به شما و همکارانتان تبریک عرض می‌کنم که توفیق پیدا کردید در مجموعه‌ای خدمت کنید که عنوان آن خدمت به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران عزیز است، توفیق بسیار بزرگی است که باید خدا را شاکر باشیم.

آیت‌الله مصطفی محامی ادامه داد: در رابطه با خانواده شهدا، کشور و نظام ما مدیون شهدا و امام شهداست، ما استقلال، عزت و شرف و پیشرفتمان را مدیون این عزیزان هستیم که از جان خودشان مایه گذاشتند تا علیرغم اینکه دشمنان ما می‌خواستند نباشیم، اما امروز هستیم و در عرصه‌های مختلف هم پیشرفت داشتیم. برای ادای دین به این عزیزان هر کاری کنیم کم است و قابل قیاس با آنانی که جانشان را عرضه کرده‌اند نیست.

نماینده ولی‌فقیه با بیان اینکه در خدمت‌رسانی ابعاد مختلفی وجود دارد، بیان کرد: طبق گفته‌های شما محدودیت‌های قانونی وجود دارد که سبب می‌شود آنگونه که باید خدمات ارائه نشود، اما شما به عنوان مدعی‌العموم خانواده شهدا باید برای افزایش امکانات و خدمات به قدری پیگیر باشید تا بتوانید خدمات بیشتری ارائه دهید. به غیر از بحث بودجه اگر خلأ قانونی وجود دارد، باید به دنبال راهکار بود.

وی با بیان اینکه در دیدار با خانواده شهدای استان یکی از نکاتی که مطرح می‌شود بحث درمان است، تأکید کرد: باید از تمام امکانات برای حل مشکلات درمانی ایثارگران عزیز بهره‌برداری کرد و نباید کوتاهی در این زمینه صورت گیرد.

وی گفت: در استان سیستان و بلوچستان بحث اشتغال فرزندان شهدا مورد تأکید است و در چابهار با آن همه پروژه باید تعدادی از خانواده شهدا به کارگیری شوند. نکته بعدی این است که ما علاوه بر جنبه مادی خدمات، باید از لحاظ جنبه فکری و فرهنگی هم خدمات ارائه دهیم و باید در جنبه‌های محتوایی کار فرهنگی سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد.

موضوع تجزیه ایران که از جانب دشمنان دنبال می‌شود غیرقابل تحقق است

قاضی‌زاده هاشمی همچنین در جمع مدیران استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: عده‌ای در جریان اغتشاشات با سرمایه‌گذاری روی گسل‌های قومی و مذهبی دنبال مباحث تجزیه‌طلبانه بودند و این موضوع را با سرمایه‌گذاری دشمنان خارجی با جدیت دنبال می‌کنند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: اینها به چند دلیل قطعاً به نتیجه نخواهند رسید؛ اول اینکه ایران کشوری بزرگ و هژمونیک است که یک قدرت منطقه‌ای محسوب می‌شود و کشوری که به ویژه در حوزه نرم منشأ تولید قدرت است، قابل تجزیه نیست.

وی اضافه کرد: نکته دوم زیست یک‌هزار ساله این جامعه کنار یکدیگر است که با هم زندگی و تمرین کرده‌اند؛ بعد از اینکه حکومت‌های فراگیر اسلامی تکه تکه شدند، این مردم کنار هم زیست کردند و به عبارت بهتر دست به دست نشدند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: وقتی اقوامی با تمام تنوع‌های زبانی، فکری و مذهبی در دوره طولانی یک‌هزار ساله به عنوان یک ملت شناخته شدند، اینها قابلیت تجزیه ندارند، چرا که در گذشته ایران دوره‌های انحطاط جدی را تجربه کرده؛ البته درست است که بعضی بخش‌ها در برخی ایام از ایران جدا شده اما این وجه تمدنی باقی مانده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ما دوره بی‌دولتی داشتیم؛ در دوره جنگ جهانی اول اساساً دولت مرکزی نداشتیم؛ در یک دوره‌ای در زمان مشروعیت هم دولت مرکزی نداشتیم اما باز این ملت کنار هم بودند.

نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار در سیستان و بلوچستان

قاضی‌زاده هاشمی در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و فرزندان شهید امام (ره) و تبریک ایام ولادت حضرت زینب (س) به عنوان اسوه صبر و مجاهدت و بصیرت گفت: حضرت زینب (س) در زمان کربلا وظیفه جهاد تبیین را به عهده گرفت و خط صحیح را تشخیص داد و نقش‌آفرینی تاریخی کرد برای همین خط پررنگ اهل بیت (ع) باقی ماند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان تنها یک استان نیست و کانون تمدن‌ساز است، خاطرنشان کرد: اگر به تاریخ سترگ این خطه از سرزمین توجه کنیم این استان هم در ساخت ایران قدیم از زمان سلسله پیشدادیان نقش‌آفرینی کرده است و کانون تمدن‌ساز بوده است و هم مفهوم ایران جدید را دارد. این استان پس از اسلام آغازگر ساخت ایران جدید توسط صفاریان بوده است و بعد توسعه پیدا کرده است.

توطئه دشمن برای تجزیه ایران شکست می‌خورد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در اغتشاشات تجزیه‌طلبان سرمایه‌گذاری و تلاش روی گسل قومیتی و مذهبی ایران کردند، عنوان کرد: کشورهای خارجی و دشمنان و رقبای ایران به چند دلیل نمی‌توانند ایران را تجزیه کنند زیرا ایران کشوری بزرگ و دارای قدرت منطقه‌ای است لذا کشوری که خودش تولید قدرت می‌کند را نمی‌توان تجزیه کرد و زیست هزار ساله مردم این جامعه در کنار هم این موضوع را نشان داده است که این کشور قابل تجزیه نیست.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه برخی به دنبال سوء‌استفاده از اتفاقات کشور هستند، تصریح کرد: جام جهانی فوتبال نشان داد که مردم ایران در شادی و غم در کنار هم هستند و این موضوع دشمنان را عصبانی کرده است. دولت‌های گذشته وظیفه خود را در مورد استان سیستان و بلوچستان به درستی انجام ندادند امیدوارم دولت سیزدهم که توجه جدی به استان سیستان و بلوچستان و استان خوزستان دارند، بتوانند در این زمینه به نتیجه برسند. مسئولان باید وظیفه خود را انجام دهند. سهم دولت در توسعه 16 درصد است و برای توسعه بیشتر باید بخش خصوصی وارد عمل شود اما باید فرصت سرمایه‌گذاری ایجاد شود و زیرساخت‌ها از جمله فراهم شدن انرژی برای توسعه تحقق پیدا کنند.

رسیدگی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران امری عمومی و همگانی است

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های زیادی از جمله سواحل، معادن و ترانزیت را دارد، گفت: رسیدگی به خانواده‌های ایثارگران امری عمومی و همگانی است. همه بخش‌ها اعم از دولتی و غیردولتی مدیون به ایثارگران هستند و باید ادای دین کنند. همان طور که بدون آب نمی‌توان زندگی کرد بدون امنیت نمی‌توان زندگی کرد و امنیت کشور را مدیون شهدا هستیم.

تأمین مسکن برای ایثارگران استان سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد وضعیت مسکن ایثارگران استان سیستان و بلوچستان گفت: 800 نفر از ایثارگران در اولویت مسکن هستند و این ایثارگران هیچ خدمتی را در زمینه مسکن اعم از زمین یا وام دریافت نکرده‌اند. برای ایثارگرانی که حاضر به دریافت وام نیستند هم باید کار دیگری انجام داد. برای تأمین مسکن هزار و 73 نفر از ایثارگران استان تنها مسکن 193 ایثارگر تأمین شده است که نشان می‌دهد در این زمینه هنوز عقب هستیم.

وی افزود: طبق مصوبه دولت 5 درصد مسکن جهش ملی به ایثارگران تعلق دارد. برای ایثارگران بالای جانبازی 25 درصد تسهیلات مسکن در نظر گرفته شده است اما برای جانبازان زیر 25 درصد و فرزندان جانبازان و والدین شهدا می‌توان از طرح جهش مسکن بهره برد زیرا طبق قانون نمی‌توانیم به آن‌ها مسکن بدهیم ولی باید خدمات مسکن دریافت کنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به طراحی مدلی برای واگذاری مسکن به ایثارگران در استان البرز گفت: طبق این طرح دو قطعه زمین به بنیاد واگذار شد که قرار است در یکی هزار و 156 مسکن و در یکی دیگر 500 مسکن احداث شود. در این طرح پیمانکاری قدرتمند آورده اولیه ساخت مسکن را تهیه می‌کند و ما وام‌های بدون نام دریافت کردیم تا زمانی که پروژه 90 درصد پیشرفت کرد از ایثارگران می‌خواهیم آورده خود را برای دریافت مسکن ارائه کنند و از معسرین نیز آورده کمتری دریافت می‌شود.

322 گلزار استان سیستان و بلوچستان ساماندهی و بهسازی شده است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان 348 گلزار و 2 هزار و 140 مزار شهید وجود دارد، گفت: از گلزارهای استان سیستان و بلوچستان تاکنون 26 گلزار ساماندهی نشده است و در مصوبه سفر رئیس جمهور برای توسعه و ساماندهی گلزارها اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: علاوه بر مسقف کردن گلزارهای شهدا باید نگاه یک مهد فرهنگی به گلزار شهدا باشد و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب شهدا امام زادگان عشق هستند و مقام شهید از امام‌زاده غیر شهید بیشتر است. ایشان تأکید کردند که به امام زادگان خودتان یعنی شهدا برسید برخی استان‌ها مثل قزوین، یزد و کرمان توجه جدی به توسعه گلزارهای شهدا دارند و باید گلزارهای شهدا تبدیل به حرم و میعادگاه اهل فضل شود.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به وضعیت اشتغال فرزندان ایثارگران گفت: طبق قانون باید همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد استخدام دولت شوند و از 420 مجوزی که برای استخدام این افراد داده شده است 265 نفر جذب شده‌اند که لازم است که در آزمون دوم این تعداد هم استخدام شوند. در زمینه تسهیلات اشتغال سه منبع از جمله 10 درصد تبصره 16 به صورت ملی و استانی باید در اختیار ایثارگران قرار گیرد. سومین منبع از محل صندوق توسعه ملی است که در مورد اشتغال آفرینی و کسب و کارهای بزرگ صندوق توسعه ملی سقف ندارد و بر اساس پروژه اگر کارآفرینی برای تعداد زیادی از ایثارگران اشتغال ایجاد کند برای دریافت وام به صندوق توسعه معرفی می‌شود.

معاون رئیس جمهور با ارائه آماری از وضعیت تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر استان سیستان و بلوچستان گفت: هزار و 597 دانشجوی شاهد و ایثارگر و هزار و 159 دانش‌آموز شاهد ایثارگر در این استان مشغول به تحصیل هسستند.

ایثارگران برای تأمین دارو نباید با مشکل مواجه باشند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت ارائه مناسب خدمات درمانی و دارویی به ایثارگران گفت: ایثارگران برای تأمین دارو نباید با مشکل مواجه باشند. در مورد تکمیل مراکز جامع توانبخشی ساخت آن با دولت و تجهیز آن به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

قاضی‌زاده هاشمی ضمن تشکر از استاندار سیستان و بلوچستان در زمینه توجه به طرح سپاس گفت: موضوع دیدار با ایثارگران را رئیس جمهور ابلاغ کردند. ایثارگران صدیق‌ترین افراد هستند و نقد دلسوزانه دارند و دیدار با ایثارگران باید بین شهرداران و فرمانداران فراگیر شود و حداقل سالی یک بار با ایثارگران دیدار به عمل آید. طبق فرمایش مقام معظم رهبری در مورد نام‌گذاری تا وقتی نام شهیدی است نباید نام دیگری را گذاشت و این موضوع مورد تأکید ایشان است که اگر قرار است که به کسی افتخار کرد این شهدا هستند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت چابهار برای ایجاد منطقه گردشگری برای ایثارگران گفت: اگر زمینی به بنیاد واگذار شود دهکده سلامت برای ایثارگران ایجاد خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین بر نقش مشاوران ایثارگران دستگاه‌ها تأکید کرد و گفت: وظایف مشاوران امور ایثارگران در دستگاه‌ها توسط رئیس جمهور و سازمان اداری و استخدامی ابلاغ شده است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به ساخت فیلم از شهدا و ایثارگران شاخص استان سیستان و بلوچستان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران 30 درصد هزینه ساخت فیلم را تقبل می‌کند به شرط اینکه سازنده فیلم الف باشد و فیلم‌نامه نیز به تصویب رسیده باشد.

خون هر شهید درخت تنومند اسلام را آبیاری و نظام را بیمه می‌کند

حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه خانواده شهدا با خدا معامله کردند و جان‌ خود را در طبق اخلاص قرار دادند، گفت: ایثار و فداکاری شهدا را فقط خداوند جبران می‌کند و ما با خدمت به خانواده ایثارگران فقط می‌خواهیم در ثواب آن‌ها شریک باشیم. برکت این نظام به خاطر خون شهدا است و خون هر شهید درخت تنومند اسلام را آبیاری و نظام را بیمه می‌کند لذا ما تکلیف به ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: وقتی با خانواده شهدا و ایثارگران مواجه می‌شویم با مشکلاتی مثل اشتغال، مسکن و بهداشت و درمان مواجه هستند که با توجه به اینکه این عزیزان پشتوانه این نظام و انقلاب هستند باید به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به شهادت جمعی از نیروهای امنیتی در این استان، گفت: ما هر روز شاهد جانفشانی نیروهای سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی هستیم. این استان مرز دفاع از امنیت ملی کشور است و برای همین باید بیشتر به آن توجه شود. امیدوار هستیم که به برکت خون شهدا عاقبت همه ما هم ختم به خیر و شهادت شود.

افتتاح مجموعه رفاهی و اقامتی ایثار سیستان و بلوچستان

مجموعه رفاهی و اقامتی مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه 9 آذر ماه در سفر استانی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به بهره‌برداری رسید.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در همه استان‌های کشور و از جمله در مرکز استان سیستان و بلوچستان مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی طراحی شده است، گفت: این مجتمع‌ها سه وجهی است که خدمات درمانی و توانبخشی در آنها ارائه می‌شود و علاوه بر آن دارای مجموعه ورزشی شامل استخر و سالن ورزشی و مجموعه رفاهی، اقامتی است و در کنار آن سالن آمفی‌تئاتر برای همایش‌ها، برنامه‌ها و آموزش قرار دارد.

معاون رئیس جمهور افزود: خوشبختانه در مجتمع ایثار سیستان و بلوچستان تقریباً هر سه بخش به جز سالن آمفی‌تئاتر کامل شده که امیدواریم این سالن نیز با حمایت استانداری تکمیل شود و البته تجهیز این سالن توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام خواهد شد و خدمات فاخری در شأن ایثارگران در این مجموعه ارائه خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران با سازمان غذا و دارو خبر داد و گفت: بر اساس طرح آزمایشی که در تهران در حال اجرا است برخی گروه‌های ایثارگری مانند بیماران دیابتی یا موارد خاص که دائماً دارو مصرف می‌کنند دارو را درب منازل دریافت می‌کنند و اگر ساز و کار این اقدام کامل شود با محوریت سازمان غذا و دارو و با حمایت بنیاد این اقدام برای سراسر کشور اجرا می‌شود که امیدواریم این طرح در آینده برای همه بیماران خاص کشور اجرا شود که امنیت روانی این عزیزان را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است، مجموعه رفاهی و اقامتی موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار سیستان و بلوچستان در دو طبقه و به مساحت 2650 متر مربع است که طبقه اول شامل تالار، رستوران و طبقه دوم فاز اقامتی قرار دارد.

بخش اقامتی این مجموعه دارای 21 سوئیت با ظرفیت مجموع 60 نفر است و تجهیز آن از مهرماه سال 1400 با تخصیص بودجه تقریبی 2 میلیارد تومان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران آغاز شد که با توجه به مراجعه بخش عظیمی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان‌ها به مرکز استان جهت درمان و انجام امور اداری و همچنین ظرفیت‌های گردشگری استان بخصوص در فصل‌های پاییز و زمستان می‌تواند پذیرای جامعه ایثارگری و آحاد هموطنان عزیزمان باشد.

قابل ذکر است که برای ساخت پروژه‌ی مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار سیستان و بلوچستان در مجموع بالغ بر 22 میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما