شناسهٔ خبر: 57437530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قاضی زاده هاشمی:

اختیارات لازم برای خدمات رسانی به ایثارگران به استان‌ها تفویض شده است

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه حل مشکلات ایثارگران نیازمند همت و عزم مسوولان استانی است گفت: اختیارات لازم برای خدمات رسانی به ایثارگران به استان‌ها و شهرستان‌ها تفویض شده است.

صاحب‌خبر -

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: موضوعات و مسائل ایثارگران با توجه به وسعت سیستان و بلوچستان باید در همان محل و شهرستان حل شود و پشتیبانی‌های لازم برای این هدف صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به سفر خود به سیستان و بلوچستان افزود: این سفر در قالب سفرهای استانی انجام و به مشکلات خانواده‌های تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران رسیدگی می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت: هم‌اینک حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری در قید حیات هستند که این تعداد با توجه به مقررات موجود در کشور و پیگیری‌هایی که انجام شده به بیش‌از چهار میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به دیدارهای استانی خود با نخبگان شاهد و ایثارگر بیان کرد: این نخبگان افراد مؤثر و توانمندی هستند که باید به جامعه معرفی شوند و از توانمندی‌های آنان استفاده شود.

برای حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر خانه‌های خلاق راه‌اندازی و حدود یک‌هزار استارتاپ شناسایی و تفاهم‌نامه‌هایی با پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها منعقد شده است

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: برای حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر خانه‌های خلاق راه‌اندازی و حدود یک‌هزار استارتاپ شناسایی و تفاهم‌نامه‌هایی با پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها منعقد شده است.

وی افزود: نمایندگان مجلس در قالب بند ششم در رابطه با کسانی که فاقد مستندات بالینی در حین جنگ هستند مواردی را مصوب کرده‌اند به این معنی که با یک سازوکاری مستندات آنها پذیرفته شود و با پنج درصد جانباز محسوب شوند.

معاون رییس جمهور گفت: در زمان اتمام جنگ حدود ۱۲۰ هزار نفر جانباز ثبت شده داشتیم که هم‌اینک به حدود ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در خصوص جامعه ایثارگری تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران گاهی اشتباهاتی پیش می‌آید، تصریح کرد: افراد تحت پوشش بنیاد شهدا و والدین و همسر و فرزندان این عزیزان هستند و خواهر و برادر شهید را مگر در برخی تسهیلات مانند ثبت‌نام مدارس شاهد شامل نمی‌شود.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در خصوص جانبازان، همسر و فرزندان این عزیزان تحت پوشش هستند و البته خدمات بیمه تکمیلی والدینی که تحت تکفل جانباز باشند نیز ارائه می‌شود.

وی افزود: مطابق قانون رزمندگان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران نیستند بلکه سازمان رزمندگان و امور ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح متولی امور این عزیزان هستند و کارت ایثار رزمندگان را صادر می‌کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما