شناسهٔ خبر: 57435964 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

زائران حرم مطهر رضوی بیشتر با وسیله نقلیه شخصی به این شهر سفر می‌کنند

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس آمار، سهم تردد زائران با وسایل نقلیه عمومی به مشهد کاهش و تردد با وسیله شخصی در حال افزایش است به گونه‌ای که ۷۰ درصد زائران دهه آخر صفر امسال با وسیله شخصی به این شهر سفر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد روز پنجشنبه و در نشست پیش نویس سند محتوایی و الزامات میزبانی زائران بارگاه منور رضوی در نوروز ۱۴۰۲ افزود: باید شرایط ارایه خدمات در مسیر‌های جاده‌ای منتهی به شهر مشهد متفاوت و بهتر از شرایط کنونی شود.

وی ادامه داد: زائران جاده ای، توقف بیشتری دارند و باید جایگاه پمپ بنزین، مجتمع‌های بین راهی و ایستگاه موقت استراحت، برای ارائه خدمات به زائران بیشتر از گذشته وجود داشته باشد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در کنار خدمت رسانی به زائران، باید برنامه‌های فرهنگی متناسب با مفهوم زیارت نیز به خوبی ارائه شود.

گنابادی نژاد با اشاره به افزایش ارتقای کمی و کیفی ارایه خدمات به زائران گفت: با توجه به این که نیمه شعبان و میلاد حضرت قائم (عج) در روز ۱۷ اسفند ماه سال جاری است، پیش بینی می‌شود اولین بازه زمانی ورود زائران نوروزی به مشهد مقدس نیز از این تاریخ آغاز شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر آغاز ماه مبارک رمضان نیز پنجم فروردین ۱۴۰۲ است و این موضوع باعث می‌شود تا شرایط خدمت رسانی نسبت به سال‌های گذشته متفاوت باشد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در نوروز شرایط آب و هوایی از گرما تا بارش برف در مشهد تجربه شده است و دستگاه‌های مسوول باید آمادگی خدمت رسانی در تمام شرایط را داشته باشند.

گنابادی نژاد افزود: لازم است اطلاع رسانی دقیق و به هنگام از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص شرایط بهداشتی صورت پذیرد و از دیگر سو تامین نیاز دارویی و حضور پزشکان متخصص با توجه به تعطیلی برخی از مراکز خدمات بهداشتی از هم اکنون برنامه ریزی شود.

او با اشاره به خدمات رسانی متفاوت در دهه آخر صفر و نوروز اظهار کرد: در دهه آخر صفر بیشتر زائران با هدف زیارت به سمت مشهد حرکت می‌کنند، ولی در ایام نوروز، قبل و یا بعد از زیارت، سایر نقاط سیاحتی استان‌های دیگر نیز مورد توجه آن‌ها خواهد بود و باید محتوای مناسب از مبدا تا مبدا برای آن‌ها در نظر گرفته و ارائه شود.

فرماندار مشهد نیز در این نشست گفت: در ستاد خدمات رسانی دهه آخر صفر، ضعف اطلاع رسانی وجود داشت و کمیته اطلاع رسانی به زیرگروه قرارگاه خدمات رسانی به زائران اضافه شد.

محسن داوری افزود: بر اساس تجربه دهه آخر ماه صفر، تامین اقلام مورد نیاز زائران به خصوص در اطراف حرم رضوی نیز در دست برنامه ریزی است.

وی ادامه داد: برای نظارت بر حسن انجام کارها، ایجاد سامانه متصل به تمام حوزه‌ها در دست برنامه ریزی است تا خدمت رسانی به زائران به بهترین شکل ممکن انجام شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما