شناسهٔ خبر: 57435611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

طرح «شمیم رضوی» در شهرستان رزن برگزار می‌شود

اقتصاد ایران: همدان- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رزن گفت: طرح «شمیم رضوی» با موضوع پیشگیری از طلاق در شهرستان رزن برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید روح الله حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خصوص جهاد تبیین که تاکید کردند دشمن کجا را هدف گرفته است همانجا شما کار کنید قرارگاه جهاد تبیین با حضور اعضا حقیقی و حقوقی در شهرستان رزن برگزار شده است.

وی بابیان اینکه این طرح از مدارس با موضوع روشنگری و پاسخ به شبهات روز با حضور اساتید برای مقاطع متوسطه دوم شروع شده است خاطرنشان کرد: احکام موضوع دوم درا ین طرح است که مختص تمام مقاطع است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رزن در ادامه از موضوع سوم که هویت بخشی است نام برد و خاطرنشان کرد: این بخش با حضور دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم، اولیا و مربیان و ۵ مشاور از قم در مدارس انجام شده است.

حسینی از برگزاری یادواره شهدا در سطح مدارس این شهرستان خبرداد و یادآور شد: طبق برنامه ریزی های انجام شده گروه خاصی از جوانان و نوجوانان شهرستان که شامل مبلغین، مبلغات، مردم عادی، دانشجویان و دانش آموزان وکسانی که توانمندی دارند آموزش داده شود.

وی بابیان اینکه طبق جلسات برگزار شده تصمیم بر این شد که شهرستانهای اسدآباد، بهار، کبودرآهنگ، فامنین و شهرستان رزن ۲۰ نفر منتخب را دعوت نمایند و هر دوره در یک شهرستان برگزار شود و این جلسات به صورت ماهیانه و یک روزه برگزار شود.

وی در ادامه از انجام طرح استحکام بخشی و آمایش خانواده در شهرستان رزن نام برد و افزود: این طرح به مدت ۵ ماه در حال برگزاری است و نحوه کار بدین صورت است که هرماه یک محله و هر محله دو روز درگیر مبحث خانواده خواهند شد.

حسینی با تاکید بر اینکه جلسه اول طرح استحکام بخشی و آمایش خانواده با موضوع ارتباط با زوجین برای بانوان متأهل تا سن ۴۵ سال برگزار شده است تصریح کرد: جلسه دوم این طرح در آذرماه در شهرستان رزن برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رزن از دیگر اقدامات این شهرستان نام برد و یادآور شد: طرحی برای بانوان در شرف ازدواج با برگزاری همایش یک روزه و تدریس کتاب مدیریت و سبک زندگی با حضور اساتید خبره برای مقطع یازدهم و دوازدهم که در آستانه ازدواج هستند از اهم برنامه‌های انجام شده می‌باشد.

حسینی از آموزش مبلغین جهت مربی خانواده و تربیت مربی کودک و نوجوان نام برد و افزود: در پایان دوره ۴۰ نفر مربی آماده به کار در حوزه خانواده، کودک و نوجوان خواهیم داشت و سعی داریم مرکز شناخت را در این شهرستان احداث نمائیم تا خانواده‌ها برای مشاوره در مباحث خانواده در این مرکز به صورت رایگان مشاوره شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: جلساتی جهت توجیه کارمندان و رؤسای ادارات رزن در بحث جهاد تبیین و پاسخگویی به شبهات در این شهرستان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رزن در پایان بیان کرد: طرح شمیم رضوی با هدف جلوگیری از طلاق انجام می‌شود و خانواده‌های که تصمیم به طلاق دارند به مشاوره مراجعه می‌کنند و از طلاق‌های ناآگاهانه جلوگیری خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما