شناسهٔ خبر: 57432935 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

چرا کی‌روش امید نورافکن را خط زد؟ / جرم او خلاقیت بود

امید نورافکن هم به سرنوشت جباری دچار شد. او خلاقانه در جناح چپ بازی می کرد و خلاقیت همان چیزی است که کارلوس کی روش به آن آلرژی دارد!

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از طرفداری در تقابل با آمریکا، در حالی کارلوس کی روش ناچار شد به نوبت از میلاد محمدی، احسان حاج صفی و ابوالفضل جلالی در جناح چپ استفاده کند که اگر امید نورافکن را به جام جهانی برده بود تعویض هایش در جناح چپ نمی سوخت.

امید نورافکن جناح چپ خط دفاعی ایران را در رقابتهای انتخابی جام جهانی بیمه کرده بود اما با آمدن کارلوس کی روش، در کمال ناباوری این بازیکن از لیست تیم ملی خارج شد.

به نظر می رسد تنها گناه امید نورافکن این بود که خلاق است و خلاقیت دارد و خلاقانه بازی می کند و این همان چیزی است که کارلوس کی روش را نگران می کند! کی روش اعتقاد دارد بازیکن در خط دفاعی باید ربات باشد و مثل یک ماشین هر چه از او خواسته شد را بدون کم و کاست انجام بدهد.

امید نورافکن هم به سرنوشت جباری دچار شد

کی روش قبل از جام جهانی 2014 هم با همین نگرش، مجتبی جباری را از تیم ملی فراری داد. جباری که در رقابتهای انتخابی جام جهانی برزیل مهره ثابت تیم ملی بود، در آستانه آغاز جام جهانی از طریق جواد نکونام فهمید کی روش نمی خواهد در جام جهانی از پلی میکر استفاده کند و او باید روی نیمکت بنشیند و همین موضوع باعث شد غزل خداحافظی را بخواند.

امید نورافکن هم به سرنوشت جباری دچار شد. او خلاقانه در جناح چپ بازی می کرد و خلاقیت همان چیزی است که کارلوس کی روش به آن آلرژی دارد!

البته برخی اهالی فوتبال تصور می کنند کی روش به این دلیل که امید نورافکن بازیکن مورد اعتماد دراگان اسکوچیچ بود او را به دوحه نبرد، همان طور که شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان، دو مدافع مورد اعتماد دراگان را هم روی نیمکت میخکوب کرد.

تیم ملی ایران با دو شکست مقابل انگلیس و امریکا و یک پیروزی برابر ولز با 3 امتیاز در گروه بی جام جهانی 2022 قطر سوم شد و از صعود به دور بعدی بازماند.

نظر شما