شناسهٔ خبر: 57432293 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اتفاق ویژه برای ملی‌پوشان استقلال در جام جهانی

اتفاق ویژه برای ملی‌پوشان استقلال در جام جهانی رخ داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مجید حسینی و امید ابراهیمی که در ترکیب تیم ملی در جام جهانی 2018 درخشیدند، در فصل هجدهم در ترکیب آبی‌ها حضور نداشتند و ترانسفر شدند. روزبه چشمی نیز یکی از استقلالی‌های حاضر در جام جهانی روسیه بود که با یک فصل تأخیر از ترکیب آبی‌ها جدا شد. شاید اگر چشمی نیز در آن جام با مصدومیت مواجه نمی‌شد همچون ابراهیمی و حسینی به دایره لژیونرهای استقلال می‌پیوست اما او یک فصل در استقلال دوام آورد و سپس از ترکیب آبی‌ها جدا شد.

حضور در ترکیب اصلی تیم ملی در جام جهانی معمولاً موجبات جدایی بازیکنان استقلال را فراهم می‌کند و پیش از جام جهانی 2018 نیز همین سناریو تکرار شده و باشگاه استقلال کمتر توانسته مردان اصلی خود در ترکیب تیم ملی را حفظ کند. برگزاری جام جهانی 2022 در خلال برگزاری بازی‌های لیگ برتر اما احتمال جدایی استقلالی‌های فیکس در ترکیب تیم ملی را به حداقل می‌رساند، مگر آنکه در نقل و انتقالات نیم‌فصل، تیمی حاضر به پرداخت حق انتقال بازیکنان مورد نظر خود باشد تا استقلالی‌های حاضر در جام جهانی را به تیم خود منتقل کند.

اکنون استقلال در تیم ملی سه گزینه دارد؛ سیدحسین حسینی، روزبه چشمی و ابوالفضل جلالی. وضعیت جلالی به‌دلیل بازی نکردن برای تیم ملی با حسینی و چشمی متفاوت است. حسینی با‌وجود آنکه مقابل انگلیس نمایش دلخواه را نداشت اما با درخشش در بازی با ولز به روزهای خوبش بازگشت. روزبه چشمی هم با گل به یادماندنی که وارد دروازه ولز کرد به یکی از تاریخ‌سازان ایران در جام جهانی تبدیل شد.

با این حال شرایط سنی روزبه به گونه‌ای نیست که در نیم‌فصل تیمی آنچنان خواهان این بازیکن باشد که او را از چنگ استقلال درآورد و حسینی نیز قطعاً از این قاعده مستثنی نیست.

شاید اگر به مانند جام‌های جهانی قبل این تورنمنت درتابستان برگزار می‌شد احتمال جدایی بازیکنان از باشگاه‌های داخلی به نقطه اوج می‌رسید کما اینکه دیدیم بعد از جام جهانی 2018 همین اتفاق رخ داد و استقلال دو بازیکن حاضر خود در جام جهانی را از دست داد و نتوانست جلوی ترانسفر آنها را بگیرد.

ماجرای جام جهانی قطر به‌دلیل شرایط خاص برگزاری در فصل پاییز با دیگر جام‌ها متفاوت شده که این موضوع به مدد تیم‌هایی آمده که بازیکنان با ظرفیتی در ترکیب تیم ملی دارند. تردیدی نیست اگر این جام نیز به مانند جام‌های جهانی گذشته در دل تابستان برگزار می‌شد، اکنون باید درباره احتمال جدایی دوباره روزبه چشمی صحبت به میان می‌آوردیم و یا اینکه درباره رفتن حسینی به تیم‌های خارجی حرف می‌زدیم.

این دو بازیکن با‌وجود درخشش در ترکیب تیم ملی اما تا پایان این فصل در ترکیب استقلال خواهند بود و هیچ بعید نیست که حسینی به‌دلیل شرایط سنی که همواره برای دروازه‌بان‌ها قائل می‌شوند از ترکیب استقلال جدا شود.

حسینی پیش‌تر نیز از تیم‌های اروپایی پیشنهاد همکاری دریافت کرده بود اما ترجیح داد در استقلال بماند. او حتی بعد از لیگ بیست و یکم که با کلین شیت‌های پی در پی به پایان رسید، از تیم‌های اروپایی پیشنهاد دریافت کرد که با این حال در استقلال باقی ماند. با وجود این اما بعد از لیگ بیست و دوم ممکن است ملی‌پوشان استقلال به سمت تیم‌های خارجی بروند که باشگاه استقلال بعد از پایان جام جهانی باید پیرامون این موضوع با بازیکنان حاضر خود در جام جهانی به جمع‌بندی برسد تا اگر آنها قصد خروج از استقلال را دارند از همین حالا به فکر جانشین برایشان باشد.

البته این فرایند به لحاظ مالی نیز برای استقلال مفید خواهد بود، کما اینکه دیدیم بعد از جام جهانی 2018 بابت ترانسفر مجید حسینی مبلغ قابل توجهی گیر این باشگاه آمد.

 

نظر شما