شناسهٔ خبر: 57432268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک فوق تخصص گوارش و کبد:

افراد مبتلا به کبد چرب مستعد ابتلا به بیماریهای قلبی هستند

یک فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان گفت: براساس مطالعات انجام شده افراد مبتلا به بیماری کبدچرب بسیار مستعد ابتلا به بیماریهای قلبی و همچنین مرگ ناشی از این بیماریها هستند.

صاحب‌خبر -

دکتر ژاله دینار با بیان اینکه بیماری کبد چرب یکی از شایع ترین بیماریهاست که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته و درمان مناسبی برای آن توصیه نمی شود، افزود: کبد چرب به دلیل رسوب چربی به علل مختلف خصوصاً افزایش شیوع سندروم متابولیک به علت تغییرات روش زندگی مانند بی‌تحرکی و رژیم غذایی نامناسب ایجاد می شود.

وی اظهار کرد: آنچه که باعث نگرانی در خصوص کبد چرب می شود این است که براساس مطالعات صورت گرفته حوادث قلبی عروقی پیش از بروز نارسایی کبد ایجاد می شود، بنابراین نیاز است که موضوع کبد چرب را جدی بگیریم.

دینار عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات درمانی در این خصوص  انتخاب روش زندگی مناسب و اصلاح الگوی غذایی، انجام ورزش، کاهش وزن و خصوصاً کاهش چربی شکمی و اصلاح الگوی خواب است.

وی ادامه داد: در کنار این روش ها و ارائه آموزش های لازم به بیمارانی که دارای کبد چرب هستند، نیاز به دارو جهت تنظیم روش درمانی نیز ضروری است.

دینار افزود: مهمترین نکته این است که به بیمار اطمینان داده شود که با رعایت روش صحیح زندگی و استفاده از دارو، کبد چرب درمان می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما