شناسهٔ خبر: 57425563 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

علوی: آمریکا و انگلیس به دنبال کودتا هستند

وزیر سابق اطلاعات گفت: آمریکا و انگلیس قطعا توطئه‌هایی می‌کنند که نمونه کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ را دوباره تکرار کنند و یک نظام برآمده از آراء، اراده و انقلاب مردم را از بین ببرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر سابق اطلاعات در گفتگویی، با بیان اینکه ما فراز و نشیب های زیادی در تاریخ ایران و انقلاب شاهد بودیم، گفت: در هر مرحله زمانی که مردم حرکت می کردند تا زنجیره‌ های طاغوت را در هم بشکنند و استبداد و استکبار خارجی را که در ایران پایان بدهند، دشمنان خارجی ملت ایران و در راس آن آمریکای جنایتکار و انگلیس می آمدند و عملا حرکت ملت ایران را ناکام می کردند.

وی خاطرنشان کرد: در سال های ۳۱ و ۳۲ بود که انگلیسی ها و آمریکایی ها علیه دولت قانونی محمد مصدق که مورد حمایت مردم و از طرف پارلمان رای گرفته بود وارد عمل شدند و اینها همه تجربه شد تا اگر انقلابی در ایران به پیروزی برسد و بتواند نظام شاهنشاهی و به اعمال اراده خارجی در ایران پایان دهد آنها بیکار نشینند و قطعا طراحی هایی و توطئه هایی می کنند که نمونه کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ را دوباره تکرار بکنند و یک نظام برآمده از آراء ، اراده و انقلاب مردم را از بین ببرند؛ همانطوری‌که ما بعدها در مصر شاهد بودیم که چگونه حرکت مردم مصر را ابتر گذاشتند و در ایران نیز همین برنامه را می‌خواستند پیاده کنند.

بیشتر بخوانید

اعتراض و تکثر آرا در تعارض با حفظ اقتدار کشور نیست/ ناتوانی تیم اقتصادی دولت؛ عامل بروز ناآرامی‌های اجتماعی

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه اندیشه مبتکرانه امام(ره) باعث شد که شجره طیبه بسیج شکل بگیرد، گفت: همانطور که امام(ره) تدبیر فرمودند عملا با حضور بسیج در صحنه هم انقلاب بیمه شد و هم توانستیم دفاع مقدس را با جان فشانی های بسیج و نیروهای مسلح با موفقیت پشت سر بگذاریم و این امکان بوجود آمد که در هر مرحله ای و هر چالشی بسیج توطئه های دشمن را خنثی کند.

علوی یادآور شد: همانطور که امام(ره) فرمودند بسیج مدرسه عشق است که موجب شد نسل جوان ما با عشق به اسلام ، اهل بیت(ع) و نظام مقدس جمهوری اسلامی رشد کرد و اگر ما این مدرسه عشق را نداشتیم پرورش اینقدر جوانان فداکار و از جان گذشته در عرصه عمومی امکانپذیر نبود.

وی گفت: جا دارد ما هر سال هفته بسیج را جشن بگیریم و از خداوند متعال مسألت داریم که بسیجیان عزیز را حفظ کند و این سرمایه ارزشمند را برای ایران همیشه همراه با کارنامه عزتمند همراه کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما