شناسهٔ خبر: 57424066 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

روز رزن ۲۷ آذرماه در شهرستان برگزار می‌شود

شهره اکبری

فرماندار رزن از برگزاری روز رزن در ۲۷ آذرماه در این شهرستان پس از دو سال از شیوع کرونا خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی‌اصغر غفاری‌آثار در شورای فرهنگ عمومی شهرستان رزن، اظهار کرد: در ۲۷ آذرماه پس از دو سال از شیوع کرونا مراسم ویژه روز رزن، یادواره شهدای روحانی و نیز مراسم یادبود شهید آیت الله مفتح برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای برگزاری این مراسم ویژه در شهرستان به عنوان سخنران ویژه مراسم امام‌جمعه موقت تهران و یا نماینده ولی فقیه در استان آیت الله شعبانی پیش بینی شده است.

فرماندار رزن با بیان اینکه مراسم یادواره شهدای روحانی ذیل برنامه کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان خواهد بود، نصریح کرد: رزن از جمله شهرستان‌هایی است که از داشتن شهدای گمنام محروم بود و به علت نداشتن محل و شرایط  مناسب برای تدفین شهید این امر مهم در شهرستان به عنوان یکی از مطالبات مردمی میسر نبود.

غفاری‌آثار خاطرنشان کرد: خوشبختانه این مهم در شهرستان محقق شده و با پیگیری شهرداری یک پارک دو هکتاری در بهترین نقطه شهر برای دفن یکی از شهدای گمنام مهیا و در نظر گرفته شده که در ششم دی ماه همزمان با تشییع ۳۰۰ شهید در کل کشور یکی از شهدای گمنام نیز در این شهرستان تشییع و تدفین می‌شود.

وی با اشاره به مراسم یادواره شهدای سورتجین در شهریورماه امسال تصریح کرد: در برگزاری باشکوه این یادواره دستگاه های مختلف اداری شهرستان دارای عملکرد بسیار  مثبتی بودند و در سطح استان خوش درخشیدند و این یادواره الگوی بسیار ارزنده‌ای برای سایر مراسم‌ و یادواره شهدای استان و شهرستان‌ها خواهد بود.

غفاری‌آثار یادآور شد: برای برگزاری این یادواره شهردار رزن  با وجود اینکه روستای سورتجین خارج از مجموعه و حریم شهری شهرداری بود با اعتباری افزدن بر ۲۰۰ میلیون تومان مزار شهدای این روستا را اصلاح و بازسازی کرد و نیز بنیاد مسکن شهرستان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در این رابطه هزینه کرد.

وی یادآور شد: علاوه بر آن ۴۵۰ میلیون تومان نیز خیرین روستای سورتجین رزن به صورت خودیاری مشارکت داشتند.

غفاری‌آثار در ادامه با اشاره به آسیب های اجتماعی گفت:ادارات و دستگاه ها هر یک در این ارتباط دارای اعتباراتی هستند که می‌توان به عنوان یک کارگروهی و پایلوت استانی در قالب یک طرح در حوزه آسیب های اجتماعی نقاط شهری و یا روستایی عملیاتی کرده که بازخورد خوبی برای شهرستان داشته باشد.

امام جمعه رزن هم با اشاره به ولادت حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب(س) بهترین الگو برای خواهران و برادران به ویژه رسالت ایشان بعد از شهادت امام حسین(ع) در تبیین و جهانی کردن قیام ایشان به شمار می‌رود چرا که اگر جهاد تبیین حضرت زینب(س) نبود دستگاه یزیدیان قیام امام حسین(ع) را هر گونه که می‌خواستند برای مردم روایت گری می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبر منصوری با بیان اینکه حضرت زینب(س) درس عاشورا را با تبیین خود جهانی کرد، افزود: مقام معظم رهبری اگر جهاد تبیین را بویژه برای خواص و مسئولان تاکید کرده‌اند باید با الگو گیری و اسوه برداری از حضرت زینب(س) همه مسئولان در خط مقدم  جهاد تبیین باشند و دستاورد های انقلاب را  برای مردم تبیین کنند در غیر این صورت دشمن هر طور که بخواهد انقلاب ما را روایت گری خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به ۲۷ آذرماه و برگزاری مراسم یادواره شهدای روحانی، مراسم یادبود آیت الله شهید مفتح و مراسم ایام فاطمیه و روز رزن در این شهرستان در این روز تصریح کرد: سبقه علمی، عرفانی، عالم خیز بودن و مجتهدپروری شهرستان می‌طلبد این برنامه پس از دو سال  از شیوع کرونا هر چه باشکوه  برگزار شود و  این سبقه تکلیف ما را سنگین تر می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما