شناسهٔ خبر: 57421344 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

بر اساس داده های مرکز آمار؛

کدام مواد خوراکی در آبان امسال گران شدند؟

بر اساس آنچه مرکز آمار ایران تغییرات متوسط قیمت خوراکی‌ها در آبان ماه نسبت به مهر ماه امسال را اعلام کرده، بیشترین افزایش قیمت به گوجه فرنگی با ۱۶.۶ و بیشترین کاهش مربوط به پرتقال با منفی ۱۶.۵ درصد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا به نقل از مرکز آمار ایران، متوسط قیمت انواع اقلام کالایی خوراکی در آبان ماه ١٤٠١ نسبت به مهر ماه امسال و تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور را اعلام کرد که به شرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه اقلام رشته آش با ٢.٧ درصد و برنج ایرانی درجه یک با ٢ درصد بیشترین افزایش قیمت و قلم ماکارونی با منفی ٢ دهم صد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه اقلام ماهی قزل آلا با ٢.٧ درصد، کنسرو ماهی تن با ٢.٢ درصد و گوشت گوسفند با ٢.١ درصد بیشترین افزایش قیمت و مرغ ماشینی با منفی نیم درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شیر خشک با ٥.٧ درصد و خامه پاستوریزه با ١.٤ درصد است.

همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به روغن نباتی جامد با منفی ١.٩ درصد و روغن مایع با منفی ٧ دهم درصد بوده است.

ميوه و خشكبار:

در این گروه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به لیمو ترش با ٧.٨ درصد وهندوانه با ٦.١ درصد است.

همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پرتقال با منفی ١٦.٥ درصد و انار با منفی ٦.٩ درصد است.

سبزيجات و حبوبات:

در این گروه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گوجه فرنگی  با ١٦.٦ درصد و پیاز با ١٥.٥ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به بادمجان با منفی ٧.٨ درصد و کدو سبز با منفی ٥.٥ درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به چای بسته ای خارجی با ٢.١ درصد و سس مایونز با ١.٩ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به شکر با منفی ٩ دهم درصد و قند با منفی یک دهم درصد است.

انتهای پیام/

نظر شما