شناسهٔ خبر: 57421218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه :

قرآن منشور مدیریتی، علمی، سیاسی و اخلاقی است

آیت الله علما، گفت: قرآن منشور مدیریتی، فرهنگی، علمی، سیاسی و اخلاقی است و اگر به قرآن گوش دهیم و با آن مأنوس باشیم در دنیا و آخرت سربلند هستیم.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله مصطفی علما در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه قرآن کریم به عنوان تنها معجزه ای است که بعد از گذشت قرن ها در کنار انسان ها بوده و با آن ها سخن می گوید، اظهار داشت: اولین جهاد تبیین پیامبر خدا(ص) آموزش قرآن است، در طی این ۱هزار و ۴۰۰ سال بیش از یک میلیارد جمعیت را به خوبی مدیریت می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، افزود: قرآن بهترین و سعادت‌بخش‌ترین برنامه‌ها را در زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، دینی و فرهنگی انسان دارد و در عین حال وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) گلایه دارند از اینکه امت مسلمان و مشرکان زمان بعثت ایشان، قرآن را مهجور قرار دادند و ترک کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: قرآنی که کتاب هدایت است و اگر در علوم دیگری از قرآن مطالبی آمده در راستای هدایت بوده است،هدایت به معنای راهنمایی که در آن لطف و دقت بوده، است، هدایت اقسامی دارد که یک نوع آن هدایت تکوینی است که نیاز به آموزش ندارد و نوع دیگر هدایت تشریعی است که خداوند متعال انبیا را همراه با کتب در طول تاریخ برای هدایت انس و جن نازل کرده است.

 

 

آیت الله علماء تأکید کرد: مگر امام راحل چه چیزی داشت جز قلمی و کتابی، امام(ره) به برکت قرآن و اسلام توانست عظیم ترین انقلاب معنوی جهان را رقم بزند و امروز همه شاهد هستیم که مقام معظم رهبری به برکت قرآن، کشور قدرتمند ایران را مدیریت می کنند.

 


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه تصریح کرد: از زمان رسول خدا(ص) تا کنون بر قرآن تفسیر نوشته می شود و هنوز هم به ژرفای آن پی برده نشده، زیرا قرآن کریم سخن خداوند متعال می باشد.

 

پایان پیام/712

نظر شما